Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015 08:19

Αερόβια άσκηση ή βάρη για να αδυνατίσετε;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Όταν κάποιος θέλει να χάσει βάρος πάντα κάνει αυτή την ερώτηση

 

Αερόβια άσκηση ή βάρη;

Όσοι θέλουν να χάσουν βάρος σε συντομότερο κάνουν άσκηση στο διάδρομο και αφήνουν τα βάρη στην άκρη.

Όμως, η προπόνηση με βάρη έχει επιπρόσθετα οφέλη για το σώμα σας, που δεν μπορείτε να τα πάρετε με την αερόβια άσκηση μόνο.

  • Αερόβια άσκηση

Σε γενικές γραμμές, το σώμα μας χρειάζεται να κάψει περισσότερες θερμίδες (παραγωγή ενέργειας) από αυτές που τρώτε (εισροή ενέργειας), προκειμένου να χάσετε βάρος. Η αερόβια άσκηση είναι μόνο μια μορφή άσκησης που μπορεί να συμβάλει σε αυτή την "παραγωγή ενέργειας". Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι αερόβιας άσκησης, όπως είναι το περπάτημα, το τρέξιμο και το σπριντ. Ανάλογα με το στόχο σας, τις ικανότητές σας και τις αντοχές σας, υπάρχουν ορισμένα είδη αερόβιας άσκησης που είναι πιο κατάλληλα από άλλα. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να επικεντρωθείτε στο λίπος και την απώλεια βάρους, η χαμηλής έντασης σταθερή αερόβια άσκηση (διάδρομος στο 5-6) είναι τέλεια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το περπάτημα καίει το λίπος πιο πολύ σε σύγκριση με το τρέξιμο και το σπριντ. Το λίπος χρειάζεται οξυγόνο για να μεταβολίζεται σε  ενέργεια. Όσο χαμηλότερη είναι η ένταση, τόσο περισσότερο οξυγόνο είναι διαθέσιμο για να χρησιμοποιηθεί από το σώμα για να διασπάσει το λίπος. Όταν κάνετε τζόκινγκ ή σπριντ, λιγότερο οξυγόνο είναι διαθέσιμο και αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας θα χρησιμοποιήσει άλλες πηγές ενέργειας, όπως είναι οι υδατάνθρακες, για την ενέργεια. Ανεξάρτητα από την ένταση, η αερόβια άσκηση είναι πολύ καλή για την αύξηση των επιπέδων φυσικής κατάστασης και την αύξηση των ορίων αντοχής σας.

  • Βάρη

Πολλές γυναίκες φοβούνται τα βάρη, γιατί δεν θέλουν να αποκτήσουν όγκο. Αυτό δεν είναι αλήθεια, και είναι ένας μύθος.  Παρά το γεγονός ότι η σταθερή χαμηλής έντασης αερόβιας άσκησης, όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο με τον ίδιο χαμηλό ρυθμό, μπορεί να κάψει περισσότερες θερμίδες ανά λεπτό, τα βάρη θα συνεχίσουν να σας βοηθάνε να κάψετε θερμίδες ακόμα και αφού έχετε ολοκληρώσει την προπόνηση σας! Ακόμη και αν καθίσετε σε έναν  καναπέ, το σώμα σας εξακολουθεί να εργάζεται για να κάψει θερμίδες. Αυτό είναι γνωστό ως υπερβολική μετά την άσκηση κατανάλωση οξυγόνου. Με τα βάρη, μάλιστα, μπορείτε να χάσετε λίπος, περισσότερο  σε σύγκριση με την αερόβια άσκηση από συγκεκριμένα σημεία του σώματος.  Τα βάρη προστατεύουν το σχήμα των μυών και βοηθούν στη διατήρηση ενός καλοσχηματισμένου σώματος. Ένα πρόγραμμα με βάρη 3 φορές την εβδομάδα βοηθάει μια γυναικα να κάψει 125 γραμμάρια λίπος σε 25 εβδομάδες επιπλεον.

Γι΄αυτό στην προπόνηση που κάνετε καθημερινά να τα κάνετε και τα δύο.

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, η αερόβια άσκηση θα σας βοηθήσει, αλλά για να έχετε ωραίο κορμί πρέπει να κάνετε και βάρη.

Ακόμη, μπορείτε να συνδυάσετε ένα πρόγραμμα, γρήγορης αερόβιας άσκησης για 15 λεπτά (διάδρομος 7-8), αργής και σταθερής αερόβιας άσκησης για άλλα 15 λεπτά (διάδρομος 5-6) και άσκησης με βάρη για άλλη μισή ώρα, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Διαβάστε, επίσης,

Τρόποι για να καθαρίσετε το σώμα σας

Αποκτήστε επίπεδη κοιλιά

Ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σας για να χάσετε βάρος

Γυμναστική για όσους δεν έχουν χρόνο

Συμπληρώματα διατροφής για να κάψετε λίπος κατά την άσκηση

Ο καλύτερος συνδυασμός ασκήσεων για το κάψιμο λίπους

Τονώστε το μεταβολισμό σας

Γυμναστείτε στο σπίτι

Πρόληψη και θεραπεία ασθενειών με την άσκηση

Σιγά μην κάνουμε άσκηση με τόση κούραση

Τρόποι για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Όταν κολλάει η ζυγαριά παρά τη δίαιτα

Γυμνάστε την καρδιά σας

Ποια βιταμίνη αυξάνει την αντοχή στην άσκηση;

Η σημασία της προθέρμανσης στην άσκηση

Γυμναστική με λάστιχα

Συμβουλές για την διατροφή και την άσκηση

H θεωρία της μυϊκής σύγχυσης

Είναι αποτελεσματική η αερόβια άσκηση στην αλλαγή του μεταβολισμού;

Κάντε βάρη αν έχετε αυξημένη πίεση

Γυμναστική με βάρη

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 891 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015 09:44
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!