Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014 07:52

Για όσους συνηθίζουν να νηστεύουν

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Τι συμβαίνει διατροφικά με την νηστεία;

 

Άλλος για περισσότερο χρόνο και άλλος για λιγότερο νηστεύει κατά διαστήματα τηρώντας τις θρησκευτικές παραδόσεις.

Τι συμβαίνει όμως διατροφικά με την νηστεία;

-Ενεργειακά δεν φαίνεται να υπάρχει διαφορά. Αν εξαιρέσουμε τις αυστηρές νηστείες παρατηρείται μόνο μια μικρή διαφοροποίηση στα στοιχεία της ενεργειακής πρόσληψης, δηλαδή κατά την νηστεία αυξάνεται η πρόσληψη ενέργειας που προέρχεται από υδατάνθρακες και μειώνεται αυτή που προέρχεται από λίπη και πρωτείνες. Η μείωση του λίπους και ειδικά του κορεσμένου (που προέρχεται από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα κρέατα), πραγματικά βοηθάει στηναποτοξίνωση, συμβάλλοντας στην βελτίωση της υγείας μας.

-Αυτοί που δεν τρώνε ψάρι, μειώνουν την πρόσληψη των ω-3 λιπαρών οξέων, και πιο συγκεκριμένα του DHA και του EPA που θεωρούνται απαραίτητα για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και της πνευματικής μας ανάπτυξης και η έλλειψή τους προκαλεί νευρικές διαταραχές και κατάθλιψη, αν η νηστεία διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

-Ένα μεγάλο  διατροφικό πλεονέκτημα της νηστείας είναι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών. Έτσι, ενώ η μέση κατανάλωση φυτικών ινών στις αναπτυγμένες χώρες είναι 12-18 γραμ./ μέρα, κατά τη νηστεία,  λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φρούτων λαχανικών και οσπρίων,  φτάνει τα 30-42 γραμ τη μέρα. Είναι γνωστό πως οι φυτικές ίνες μειώνουν τα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης στο αίμα, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και προφυλάσσουν από ορισμένες μορφές καρκίνου.

-Επίσης, με την αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, ακατέργαστων δημητριακών και λαδιού (κυρίως ελαιολάδου) ενισχύεται ο οργανισμό μας με καροτίνες (β-καροτίνη, λυκοπένιο), φλαβονοειδή (κουερσιτίνη) και βιταμίνες που είναι γνωστά για την  αντιοξειδωτική τους δράση και την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Αναμφίβολα λοιπόν, όταν η νηστεία γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα συμβάλλει πραγματικά στη σωματική μας αποτοξίνωση.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται, όταν νηστεύουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί στερούμε από τον οργανισμό μας ορισμένα θρεπτικά συστατικά που κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, ιδίως, όταν υπάρχουν συνοδά νοσήματα,  μπορεί να είναι επικίνδυνο.

Διαβάστε, επίσης,

Ένας έξυπνος τρόπος για να διατηρήσετε την υγεία σας

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 909 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Το καλύτερο νερό Ντάκος »
Our website is protected by DMC Firewall!