Дървен материал от www.emsien3.com

The best bookmaker bet365

The best bookmaker bet365

Menu

Τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη

Τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη

Επιτρέπεται η κατανάλωση θαλασσινών στην εγκυμοσύνη;

Η κατανάλωση πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα θαλασσινών επηρεάζει ψυχολογικά τις μέλλουσες μαμάδες και τις βοηθά να αισθάνονται καλά κι ευτυχισμένες! Οι γυναίκες που δεν καταναλώνουν καθόλου θαλασσινά έχουν σε ποσοστό 50% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης συγκριτικά όσες καταναλώνουν 3 ή και περισσότερες μερίδες θαλασσινών την εβδομάδα.

Η καλή ψυχολογία και η θετική σκέψη είναι καθοριστικοί παράγοντες για τη φυσιολογική εξέλιξη της κύησης, γι΄αυτό οι έγκυες πρέπει να συνεχίζουν να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους θαλασσινά αποφεύγοντας όμως τις υπερβολές.


Οι προφυλάξεις στην εγκυμοσύνη από τα θαλασσινά

-Αποφύγετε τα ψάρια και τα θαλασσινά με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο!

Τα ψάρια και τα θαλασσινά μπορεί να είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, καθώς  ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και  μπορούν να συμβάλλουν στην προώθηση της ανάπτυξης του εγκεφάλου του μωρού σας. Άλλωστε η μειωμένη κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να συμβάλλει σε φτωχές λεκτικές δεξιότητες, προβλήματα συμπεριφοράς και άλλα αναπτυξιακά προβλήματα κατά την παιδική ηλικία. Ωστόσο, ορισμένα ψάρια και οστρακοειδή περιέχουν δυνητικά επικίνδυνα επίπεδα υδραργύρου. Ο υδράργυρος σε υψηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο αναπτυσσόμενο νευρικό σύστημα του μωρού σας.

Όσο μεγαλύτερο σε όγκο και ηλικία είναι το ψάρι, τόσο περισσότερο υδράργυρο μπορεί να περιέχει. Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και ο Οργανισμός Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) καθοδηγούν τις έγκυες γυναίκες  να αποφεύγουν τα εξής ψάρια:

•               Ξιφίας

•               Καρχαρίας (στη χώρα μας δεν συνηθίζεται)

•               Σκουμπρί

•               Πλακολεπιδόψαρο

•               Λυκόψαρο

•               Γάδος

Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί  ανησυχίες σχετικά με το επίπεδο του υδραργύρου σε κάθε είδους τόνου σε κονσέρβες. Το FDA και EPA συστήνουν οτι οι έγκυες γυναίκες μπορούν με ασφάλεια να καταναλώνουν έως και 340 γραμμάρια ή δύο μεσαίου μεγέθους μερίδες σε μια εβδομάδα.

-Αποφεύγετε τα ωμά θαλασσινά και ψάρια και μαγειρέψτε τα σωστά!

Τα θαλασσινά ωστόσο σε σχέση με τα ψάρια περιέχουν μικρότερη ποσότητα υδραργύρου. Απο την κατανάλωσή τους όμως υπάρχει ο κίνδυνος για την πρόσληψη επιβλαβών βακτηρίων ή ιών:

•               Αποφύγετε ωμά ψάρια και  οστρακοειδή. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αποφεύγονται τα στρείδια και τα μύδια.

•               Προσοχή στα ψάρια. Αν τρώτε ψάρια από τοπικά ύδατα πρέπει να δοθεί προσοχή εάν υπάρχει ρύπανση.Τα μεγαλύτερα ψάρια συγκεντρώνουν όπως αναφέρθηκε, περισσότερους χημικούς ρύπους που μπορούν να βλάψουν ένα αναπτυσσόμενο μωρό.

•               Μαγειρέψτε τα θαλασσινά σωστά. Μαγειρέψτε τα ψάρια σε σωστή θερμοκρασία έτσι ώστε να ψηθεί καλά.  Οι γαρίδες, ο αστακός και τα χτένια πρέπει να μαγειρευτούν μέχρι το εσωτερικό τους να είναι γαλακτώδες λευκό. Τα κυδώνια, τα μύδια και τα στρείδια να ψήνονται μέχρι να ανοίξουν τα κελύφη τους και απορρίψτε αυτά που δεν ανοίγουν.

-Τα συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι ασφαλέστερα από τα νωπά ή κατεψυγμένα ψάρια;

Οι γυναίκες που παίρνουν συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βελτιώνουν το συντονισμό χεριών-ματιών των παιδιών τους και τη γνωστική ή γλωσσική ανάπτυξή τους. Πάντα πρέπει να ελέγχετε την προέλευση των συμπληρωμάτων...

Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να πάρετε ωμέγα-3 λιπαρών οξέων;

Άλλες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων - όπως το ελαιόλαδο, λινέλαιο, λάδι canola, σογιέλαιο, λιναρόσπορος και τα καρύδια - μπορούν να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Αν και ο υδράργυρος μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο κατά την ανάπτυξη ενός μωρού, η κατανάλωση όμως φαγητών με ψάρια και θαλασσινά που περιέχουν χαμηλά επίπεδα υδραργύρου δεν προκαλούν προβλήματα. Και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα σε πολλά είδη ψαριών - ειδικότερα το σολομό και τον τόνο - μπορούν να προωθήσουν την υγιή γνωστική ανάπτυξη. Τα ψάρια εννοείται οτι πρέπει να αποτελούν μέρος της υγιεινής μας διατροφής σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης πρέπει όμως να αποφεύγετε όσο μπορείτε  τα ψάρια που είναι γνωστό ότι είναι πλούσια σε υδράργυρο ή έχουν επιμολυνθεί με ρύπους.

Οι σαρδέλες που είναι μικρά ψάρια και ζουν λίγο δεν έχουν υδράργυρο. Προτιμήστε τις!

Διαβάστε, επίσης,

Παγκοσμιοποίηση και καρκίνος

Αφροδισιακή διατροφή

Μήπως έχετε αυξημένο ουρικό οξύ;

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την χοληστερίνη

Διατροφή για τον υποθυρεοειδισμό

Ο καλύτερος τρόπος για να διαλέξετε το φύλο του μωρού σας

Πώς αναγνωρίζουμε το φρέσκο ψάρι

Οστρακοειδή

Υπάρχουν κίνδυνοι από τα θαλασσινά;

Χρήσιμες πληροφορίες για τα ψάρια

Υπάρχει κίνδυνος από το αλουμίνιο;

Να τρώτε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα

Δηλητηρίαση από υδράργυρο

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Τα οφέλη από τις σαρδέλες

Ιχθυέλαια

www.emedi.gr

Τελευταία τροποποίηση στιςΣάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016 20:08
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Σταφύλια Πώς σερβίρεται η σαμπάνια »
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή


Σχετικά με το EMEDI

Εφημερεύοντα Φαρμακεία