Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014 17:12

Τροφές εναντίον θρόμβων

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

H σωστή διατροφή μειώνει την τάση για θρόμβωση

 

Η σωστή διατροφή μπορεί να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τη γενετική προδιάθεση για την εκδήλωση εμφράγματος ή ισχαιμικού επεισοδίου.

Η ευεργετική επίδραση της διατροφής στην τροποποίηση των παραγόντων που συμμετέχουν στον σχηματισμό θρόμβων του αίματος, μάλιστα, είναι ταχεία και φέρνει γρήγορα αποτελέσματα.

Σε γενικές γραμμές το μεγαλύτερο μυστικό είναι η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών, γιατί η βιταμίνη C και οι φυτικές ίνες ενισχύουν τους θρομβολυτικούς μηχανισμούς του οργανισμού και συμβάλλουν στην αποτροπή της συσσωμάτωσης των αιμοπεταλίων που οδηγεί στο σχηματισμό θρόμβων.

Επιπλέον, στους χορτοφάγους και ιδιαίτερα σε αυτούς που δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα, όπως τα αυγά και το γάλα, παρατηρούνται τα χαμηλότερα επίπεδα ινωδογόνου, που ως γνωστό συμβάλλει στο σχηματισμό θρόμβων, γιατί τα συστατικά των φρούτων και των λαχανικών μειώνουν την παραγωγή ινωδογόνου, ενώ το ζωϊκό λίπος και η χοληστερόλη την αυξάνουν.

Στους χορτοφάγους επίσης, το ιξώδες του αίματος είναι χαμηλότερο σε σχέση με των κρεατοφάγων, το οποίο χαμηλό ιξώδες διατηρεί χαμηλή την αρτηριακή πίεση κι έτσι προστατεύει από τις καρδιοπάθειες.


Τροφές που αποτρέπουν τη δημιουργία θρόμβων:

Σκόρδα, κρεμμύδια, πιπερόριζα, γαρίφαλο, λαχανικά, ελαιόλαδο, τσάι, μαύρα μανιτάρια, γανόδερμα, καυτερές πιπεριές, θαλασσινά, κόκκινο κρασί (με μέτρο)


Συμβουλές για την καταπολέμηση θρόμβων:

-Καταναλώνετε άφθονα λιπαρά ψάρια, σκόρδο, κρεμμύδια, τζίντζερ και κόκκινο κρασί (με μέτρο).

-Περιορίστε την κατανάλωση λίπους και ιδιαίτερα του κορεσμένου ζωικού λίπους και των ω-6 τύπου πολυακόρεστων λιπών.

-Προσπαθήστε να καταναλώνετε τροφές που αποτρέπουν τον σχηματισμό θρόμβων κάθε φορά που καταναλώνετε τροφές που ευνοούν τη δημιουργία τους, έτσι ώστε να αντισταθμίζετε την ενδεχόμενη επιβλαβή δράση τους. Μερικοί καλοί συνδυασμοί είναι τα αυγά με κρεμμύδια ή το κόκκινο κρασί με τυρί.

Αν παίρνετε αντιπηκτικά ή έχετε οικογενειακό ή ατομικό ιστορικό αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου, πρέπει να είστε προσεκτικοί στην κατανάλωση των τροφών που αραιώνουν το αίμα.

by Savvi Diet

Πώς θα καταλάβετε ότι κάποιος έχει θρόμβωση στο πόδι

Χρόνια φλεβική ανεπάρκεια

Οι απαραίτητες βιταμίνες για την θρόμβωση

O καφές και το τσάι προλαμβάνουν τα εγκεφαλικά επεισόδια

Χρήσιμες συμβουλές για τη διατροφή σας

Συμβουλές για πιο υγιεινά πιάτα

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

Μηχανάκι για παρακολούθηση του INR

Διαιτολόγιο για τα αντιπηκτικά

Τι πρέπει να προσέχετε με τα αντιπηκτικά;

Μάθετε όλα τα μυστικά του σκόρδου

Tα φυτά για την καλή κυκλοφορία του αίματος

Οι καλύτερες συνταγές βοτάνων για τα λιπίδια και τα τριγλυκερίδια

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 9514 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd