Πέμπτη, 05 Σεπτεμβρίου 2013 08:37

Βάλτε τις πρωτεΐνες στο πρωινό σας

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Ένα πρωινό με άφθονες πρωτεΐνες είναι ότι χρειάζεται για αδυνάτισμα

 

 

Οι   πρωτεΐνες στο πρωινό βοηθούν όσους προσπαθούν να αδυνατίσουν, για να βελτιώσουν τον έλεγχο της πείνας τους και να μειώσουν το τσιμπολόγημα.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μισούρι ανακάλυψαν ότι τρόφιμα, όπως τα αυγά και τα άπαχα προϊόντα κρέατος το πρωί μπορεί να επηρεάσουν τη διατροφή ολόκληρης της ημέρας, περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση σνακ με πολλά λίπη ή ζάχαρη το απόγευμα.

Η σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 20 υπέρβαρες ή παχύσαρκες κοπέλες ηλικίας 18-20 ετών, οι οποίες δεν συνήθιζαν να τρώνε πρωινό. Οι ερευνητές τους ζήτησαν να φάνε είτε ένα πρωινό αποτελούμενο κυρίως από αυγά και άπαχο κρέας, είτε κλασικά δημητριακά πρωινού. Τα δύο είδη πρωινού παρείχαν τις ίδιες θερμίδες (ήταν 350), φυτικές ίνες, λίπη και ζάχαρη, αλλά είχαν πολύ διαφορετική περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, καθώς σε αυτό με τα αυγά το 35% των θερμίδων προερχόταν από πρωτεΐνες. Οι εθελοντές συμπλήρωσαν ειδικά ερωτηματολόγια, ενώ στη διάρκεια της μέρας έδιναν ανά τακτά χρονικά διαστήματα δείγματα αίματος.

Επιπλέον, πριν από το πρωινό υποβλήθηκαν σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου για να καταγραφούν τα μηνύματα του εγκεφάλου που ελέγχουν την λαχτάρα για φαγητό και η διατροφική συμπεριφορά που άγεται από το αίσθημα επιβράβευσης. Η μαγνητική επαναλήφθηκε μετά το φαγητό. Όπως έδειξε η σύγκριση των δύο, το πρωινό με τις πολλές πρωτεΐνες παρείχε εντονότερο αίσθημα κορεσμού της πείνας και μείωση στη δραστηριότητα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για την λαχτάρα για τσιμπολόγημα. 

Επιπλέον, οι εθελόντριες που είχαν φάει πολλές πρωτεΐνες κατανάλωσαν λιγότερα παχυντικά σνακ το απόγευμα. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι ένα πλούσιο σε πρωτεΐνες πρωινό μπορεί να αποτελέσει καλή κίνηση για να αποφευχθεί η υπερκατανάλωση φαγητού στη διάρκεια της ημέρας και να βελτιωθεί η ποιότητα της διατροφής.

Μία  λύση είναι ένα γιαούρτι και ψωμί με κότατζ τσιζ ή βραστά αυγά με ψωμί και τυρί.

Όσον αφορά την ανησυχία πολλών ανθρώπων ότι δεν θα κατορθώσουν να φάνε το πρωί, διότι δεν το έχουν συνηθίσει, να ξέρουν ότι απαιτούνται περίπου τρεις ημέρες για να συνηθίσει ο οργανισμός το φαγητό νωρίς το πρωί.

Βιβλιογραφία

tanea.gr

 

Διαβάστηκε 842 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 09 Σεπτεμβρίου 2013 07:21
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Είναι ένοχη τελικά η ασπαρτάμη; Βασιλικός πολτός »
DMC Firewall is a Joomla Security extension!