Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014 17:06

Μια πλήρης ανάλυση του θρεπτικού περιεχομένου του σπέρματος

Γράφτηκε από
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Να το καταπιείτε ή να μην το καταπιείτε;

 

Να το καταπίνετε ή να μην το καταπίνετε;

Είναι ένα ερώτημα.

Στόχος του EMEDI είναι να σας βοηθήσει να πάρετε αυτή την απόφαση έχοντας απόλυτη επίγνωση της θρεπτικής του αξίας.

Η πραγματική αλήθεια είναι ότι η διατροφική σύνθεση του σπέρματος είναι εξαιρετικά εξατομικευμένη για κάθε άνδρα και ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία του άνδρα και τη διατροφή του.

Οι αριθμοί που ακολουθούν είναι μέσοι όροι με βάση μια μελέτη των φυσικών και χημικών ιδιοτήτων του σπέρματος, που δημοσιεύθηκε στο τεύχος του Journal of Andrology το 2005.

Υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση σχετικά με τη σύνθεση του σπέρματος, ιδίως όσον αφορά πόσες θερμίδες υπάρχουν σε μια τυπική μερίδα σπέρματος του ανθρώπου. Οι απαντήσεις ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό, αλλά οι περισσότερες πηγές αναφέρουν ότι είναι 5-25 θερμίδες ανά μερίδα. Ωστόσο, μία τυπική εκσπερμάτωση, με μέσο όγκο 3.4 ml-περιέχει λιγότερο από 1 θερμίδα. Αυτή η καταμέτρηση θερμίδων σπέρματος υπολογίστηκε χρησιμοποιώντας τη γνωστή φόρμουλα μακροθρεπτικών (στην οποία υπάρχουν 4 θερμίδες ανά γραμμάριο πρωτεΐνης, 4 θερμίδες ανά γραμμάριο υδατάνθρακες, και 9 θερμίδες ανά γραμμάριο λίπους).

Άρα, το σπέρμα δεν είναι φορτωμένο με θερμίδες και δεν παχαίνει. Κάθε κουταλάκι του γλυκού εκσπερμάτωσης έχει περίπου 5 - 7 θερμίδες και περίπου 200 με 500.000.000 σπερματοζωάρια.

Από το σπέρμα τα σπερματοζωάρια αποτελούν μόνο το 1 τοις εκατό του σπέρματος.

Τα υπόλοιπα συστατικά του περιλαμβάνουν:

  • σάκχαρα και φρουκτόζη
  • νερό
  • ασκορβικό οξύ (βιταμίνη C)
  • κιτρικό οξύ
  • ένζυμα
  • πρωτεΐνη
  • φωσφορικά και ανθρακικά ρυθμιστικά διαλύματα (βάσεις)
  • ψευδάργυρο

Και ενώ το ανθρώπινο σπέρμα έχει μια μεγάλη αναλογία πρωτεΐνης σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τα λίπη που του επιτρέπουν να χρησιμοποιείται σε πολλές δίαιτες, πρωτεϊνούχες, θεωρείται ότι έχει την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης, όπως ένα ασπράδι αυγού, αλλά μισό φλιτζάνι σπέρματος απαιτείται για να έχει την ίδια πρωτεΐνη με ένα ασπράδι αυγού.

Άλλη φήμη είναι ότι υπάρχει τόσο πολύ βιταμίνη C στο ανθρώπινο σπέρμα, όπως σε ένα πορτοκάλι, αλλά αυτό είναι απολύτως αναληθές. Η ποσότητα της βιταμίνης C που περιέχει είναι πολύ μικρή.

Η αλήθεια, όμως είναι ότι το σπέρμα έχει πολύ ψευδάργυρο (3% του RDA), και γι΄αυτό θεωρείται ότι είναι πολύ καλό αντιοξειδωτικό και επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος και των μυών, σαν τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα, δηλαδή. 

Άρα, το ανδρικό σπέρμα αποτελείται από σπερματοζωάρια σε ποσοστό μόλις 3%. Το υπόλοιπο είναι νερό, σάκχαρα, ανοσοκατασταλτικές ουσίες και ορμόνες που σύμφωνα με έρευνες ανεβάζουν τη διάθεση.

Το συμπέρασμα του EMEDI είναι πως δεν παχαίνει και είναι ένα από τα καλύτερα φυσικά αντιοξειδωτικά.

Όσον αφορά τη γεύση του, φρούτα όπως το πεπόνι, ο ανανάς και το ακτινίδιο το γλυκαίνουν, ενώ  η μπύρα, το ξηρό κρασί και ο καφές το αφήνουν πιο πικρό.

Διαβάστε, επίσης,

Η δίαιτα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες αυξάνει την γονιμότητα

Κόλπα για καλύτερο σπέρμα

Μήπως έχετε αδύναμο σπέρμα;

Βιταμίνες για την υγεία του προστάτη

Ψυχογενής έλλειψη εκσπερμάτισης

Το ποδήλατο επικίνδυνο για το σπέρμα

Κιρσοκήλη

Ο ψευδάργυρος θεραπεύει το κρυολόγημα

Υγεία του ανοσοποιητικού

Τα αυγά

Οι βιταμίνες για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 5373 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014 17:52
Emedi

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!