Дървен материал от www.emsien3.com

The best bookmaker bet365

The best bookmaker bet365

Menu

Πώς να ξεχωρίζετε τα φρέσκα βιολογικά αυγά

Πώς να ξεχωρίζετε τα φρέσκα βιολογικά αυγά

Πώς να διαλέγετε αυγά

Τα αυγά είναι μία γευστική και φθηνή πηγή πρωτεΐνης και άλλων θρεπτικών συστατικών. 

Τα βιολογικά, τα ελευθέρας βοσκής και με ωμέγα-3 αυγά εμπλουτισμένα είναι τα αυγά υψηλότερης ποιότητας.

Τα συμβατικά αυγά συχνά προέρχονται από κότες που έχουν παραμείνει σε μικρά κλουβιά σε πολυσύχναστες εγκαταστάσεις. Οι κότες είναι ακίνητες και περιορισμένες σε ελάχιστο χώρο, στρεσαρισμένες και μερικές φορές τραυματίζονται από άλλες κότες και υπάρχουν μόνο για να μας δίνουν τα αυγά τους.  Επίσης, τα συμβατικά αυγά συχνά προέρχονται από κότες που τρώνε καλαμπόκι, σόγια και βαμβακέλαιο και πρόσθετα. 

Τα αυγά που φέρουν την ένδειξη "βιολογικά αυγά" προέρχονται από  κοτόπουλα που εκτρέφονται σε εξωτερικούς χώρους. Σε αυτά τα κοτόπουλα δεν δίνουν αντιβιοτικά και ταϊζονται με τρόφιμα που δεν είναι ζωικά υποπροϊόντα, μεταλλαγμένα, ακτινοβολημένα και με χημικά φυτοφάρμακα και λιπάσματα.

Τα αυγά ελευθέρας βοσκής είναι από κότες που είναι «ελευθέρας βοσκής» και έχουν πρόσβαση σε εξωτερικούς χώρους. Ωστόσο, τα αυγά ελευθέρας βοσκής δεν σημαίνει κατ'ανάγκη ότι είναι βιολογικά, αλλά ότι τρώνε χόρτα, σπόρους, σκουλήκια και ζωύφια, αλλά και αυτά έχουν περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, περισσότερες βιταμίνες και λιγότερο λίπος και χοληστερόλη, από τα συμβατικά αυγά.

Επιλέξτε ωμέγα-3 αυγά εμπλουτισμένα αυγά για την υγεία της καρδιάς. Τα εμπλουτισμένα αυγά με ωμέγα-3 προέρχονται από κότες που ταϊζονται με τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3, όπως λιναρόσπορους ή φύκια. Κατά συνέπεια, τα αυγά τους είναι πλουσιότερα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 προωθούν την υγεία του νευρικού συστήματος και του καρδιαγγειακού συστήματος.

Τι να προσέχετε όταν διαλέγετε αυγά

  • Να είστε επιφυλακτικοί με τις  ετικέτες. Όροι όπως «φυσικά» και «ελευθέρας βοσκής» συχνά χρησιμοποιούνται στην επισήμανση, αλλά  δεν είναι απαραίτητο αυτό να είναι αληθινό. 
  • Πάντα να αγοράζετε αυγά από το ψυγείο. Σε γενικές γραμμές, τα αυγά μεταφέρονται σε καταστήματα με οχήματα στα οποία η θερμοκρασία του περιβάλλοντος δεν υπερβαίνει τους 7 ° C. Κρατώντας τα αυγά στο ψυγείο βοηθά στην πρόληψη της τροφικής δηλητηρίασης από σαλμονέλα.
  • Επιλέξτε τα αυγά με καθαρό τσόφλι. Ανοίξτε το κουτί των αυγών και επιθεωρείστε τα αυγά για ρωγμές ή θραύση. Η Salmonella ζει στο εξωτερικό του κελύφους και μπορεί να ταξιδέψει στο εσωτερικό μέσω ρωγμών.
  • Αποφύγετε την αγορά ληγμένων αυγών. Με την πάροδο του χρόνου, ο κρόκος αρχίζει να απορροφά το νερό από το ασπράδι του αυγού. Το ασπράδι γίνεται λεπτότερο και ο κρόκος γίνεται πιο επίπεδος, μεγαλύτερος και σπάει πιο εύκολα. Τα αυγά μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο σας για 3-5 εβδομάδες.
  • Επιλέξτε τον κατάλληλο βαθμό αυγών. Τα αυγά της κατηγορίας ΑΑ έχουν παχείς, σταθερούς και μεγάλους στρογγυλούς κρόκους με πολύ ασπράδι. Ο βαθμός του αυγού σημαίνει ότι τα αυγά δεν έχουν ελαττώματα και είναι καλύτερα για τηγάνισμα ή άλλες εφαρμογές της μαγειρικής όπου η εμφάνιση των αυγών παίζει ρόλο. Ωστόσο, τα περισσότερα καταστήματα πωλούν αυγά της κατηγορίας Α. Αυτά τα αυγά είναι της ίδιας ποιότητας με βαθμό ΑΑ εκτός από το ότι το ασπράδι είναι πιο μικρό. Τα αυγά της κατηγορίας Β βρίσκονται σπάνια σε καταστήματα λιανικής πώλησης, επειδή χρησιμοποιούνται για να φτιαχτούν υγρά, κατεψυγμένα και αποξηραμένα προϊόντα αυγού.
  • Επιλέξτε πιστοποιημένα βιολογικά αυγά. Τα πιστοποιημένα βιολογικά αυγά πρέπει να προέρχονται από κότες που έχουν τραφεί με βιολογικές ζωοτροφές, διατηρούνται σε καλές συνθήκες διαβίωσης και είναι απαλλαγμένα από αντιβιοτικά ή ορμόνες. 
  • Επιλέξτε μικρού ή μεσαίου μεγέθους αυγά. Αυτά τα αυγά τείνουν να έχουν παχύτερο κέλυφος από τα μεγάλα αυγά και είναι λιγότερο πιθανό να μολυνθούν από βακτήρια.
  • Όσοι εκτρέφουν κότες πρέπει να είναι προσεκτικοί. Οι φωλιές που γεννούν οι κότες πρέπει να διατηρούνται σε μια περιφραγμένη περιοχή. Πρέπει να ξέρουν αυτοί που εκτρέφουν κότες πόσο παλιά είναι τα αυγά. Οι φωλιές πρέπει να διατηρούνται καθαρές και στεγνές και να αλλάζουν συχνά. Τα αυγά πρέπει να συλλέγονται πριν από τις 10:00 π.μ. και κατά προτίμηση δύο φορές την ημέρα. Όσο περισσότερο παραμένει ένα αυγό στη φωλιά, τόσο πιο πιθανό είναι το αυγό να χαλάσει και να σπάσει και να χάσει την ποιότητά του.
  • Τα αυγά πρέπει να αποθηκεύονται σε μια θερμοκρασία μεταξύ 10 και 13 ° C. Η σχετική υγρασία στο δωμάτιο πρέπει να είναι περίπου 75 τοις εκατό.
  • Οι κηλίδες αίματος στα ωμά αυγά είναι φυσιολογικές και τα αυγά είναι απόλυτα ασφαλή και προκύπτουν από μια ρήξη των αιμοφόρων αγγείων στον κρόκο. Οι κηλίδες αίματος δεν χρειάζεται να αφαιρεθούν.
  • Ελέγξτε την ποιότητα του αυγού, τοποθετώντας το αυγό σε ένα μπολ με νερό. Εάν το αυγό επιπλέει, τότε είναι ασφαλές για χρήση. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε την ποιότητα όταν το σπάσετε μυρίζοντας το αυγό. Τα χαλασμένα αυγά έχουν μια ξεχωριστή και δυσάρεστη οσμή.
  • Το χρώμα στο κέλυφος δεν παίζει ρόλο ως προς την ποιότητα των αβγών. 
  • Το χρώμα στον κρόκο του αυγού παίζει ρόλο. Ένα εργαστήριο με ειδίκευση στη φασματοσκοπία υγρών μπορεί να αποφανθεί για το αν το χρώμα του κρόκου του αυγού οφείλεται στα καροτενοειδή μιας φυσικής τροφής, όπως το καλαμπόκι ή άλλες ουσίες ωφέλιμες ή επικίνδυνες που αναμειγνύονται με την τροφή της κότας. Για παράδειγμα μια αθώα ουσία είναι η πάπρικα. Πάνω από 600 ουσίες μπορούν να δώσουν χρώμα στον κρόκο και τις παίρνει η κότα από έξω γιατί δεν μπορεί να τις παράγει η ίδια. Λουτεϊνη, ζεαξανθίνη, καψανθίνη είναι ωφέλιμα καροτενοειδή που δίνουν χρώμα σε αυγά βιολογικά.

Διαβάστε, επίσης,

Σκεφτείτε ΒΙΟ-λογικά

Πρωινό για δίαιτα

Σνακ για να τρώτε όταν κάνετε δίαιτα

Τροφές που δεν πρέπει να ξαναζεσταίνετε

Να προτιμάτε τα βιολογικά προϊόντα

Τα μεταλλαγμένα προϊόντα που εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Βάλτε τις πρωτεΐνες στο πρωινό σας

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την χοληστερίνη

Η δίαιτα του αυγού

Διατροφικά σκάνδαλα

Τροφές για να χτίσετε τους μυς σας

Τα αυγά

Φάτε όσα αυγά θέλετε

Αυγά με Στάκα

Βάψτε τα πασχαλινά αυγά σας με φυσικό τρόπο

Αυγά και ζεστό ζυμωτό ψωμί

Τι πρέπει να τρώμε για πρωινό

Ποια είναι πιο υγιεινά τα ωμά ή τα βραστά αυγά;

www.emedi.gr

Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 09 Σεπτεμβρίου 2015 18:16
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή


Σχετικά με το EMEDI

Εφημερεύοντα Φαρμακεία