Дървен материал от www.emsien3.com

The best bookmaker bet365

The best bookmaker bet365

Menu

Χρήσιμες πληροφορίες για την κινόα

Χρήσιμες πληροφορίες για την κινόα

Η κινόα είναι η μητέρα όλων των σπόρων

 

Η κινόα ή Chenopodium quinoa της οικογένειας Amaranthaceae είναι μια καλλιέργεια δημητριακών που καλλιεργούνται, κυρίως, για τους εδώδιμους σπόρους τους. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, και είναι ανθεκτική σε ξηρό έδαφος. 

Ο σπόρος αυτός είναι σημαντικός για την ανθρώπινη διατροφή.

Η Quinoa προέρχεται από την περιοχή των Άνδεων του Περού, τη Βολιβία, τον Ισημερινό και την Κολομβία.

Η θρεπτική σύνθεση είναι ευνοϊκή σε σχέση με τα κοινά δημητριακά. Οι σπόροι Quinoa περιέχουν απαραίτητα αμινοξέα, όπως λυσίνη και αποδεκτές ποσότητες ασβεστίου, φωσφόρου, και σιδήρου.

Μετά τη συγκομιδή, οι σπόροι πρέπει να υποβάλλονται σε επεξεργασία για την αφαίρεση του επιχρίσματος που είναι πικρό, γιατί έχει σαπωνίνες. Οι σπόροι γενικά μαγειρεύονται με τον ίδιο τρόπο, όπως το ρύζι και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά πιάτα. Τα φύλλα τρώγονται ως λαχανικό, όπως ο αμάραντος.

Η Κινόα αποτελούσε τη βασική τροφή των στρατευμάτων των Ίνκας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τροφή σε αστροναύτες.

Οι σπόροι κινόας βρασμένοι και ανακατεμένοι με βώλους λίπους είναι καλή τροφή για στρατιώτες γιατί δίνουν μεγάλη αντοχή.

Η κινόα δεν ανήκει βέβαια στα δημητριακά και είναι περισσότερο συγγενής με το σπανάκι και τα παντζάρια. Δεν έχει πολύ γλουτένη, όπως τα δημητριακά και όσοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη μπορούν να καταναλώνουν άφοβα κινόα σε μορφή βρασμένων σπόρων, φύτρων, νιφάδων στο γάλα και στη σαλάτα, αλλά και ψωμί από αλεύρι κινόας.

Το κινόα έχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, πρωτεϊνες γύρω στο 15%, ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και κυρίως πολυφαινόλες.

Συνιστάται για παρασκευές από καλαμπόκι, ρύζι, πατάτα που δεν περιέχουν γλουτένη, αλλά είναι φτωχά σε άλλα ωφέλιμα συστατικά και η κινόα τα κάνει πιο ωφέλιμα.

Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες της κινόας είναι μεγαλύτερες όταν αρχίζει να βγάζει φύτρο και μικρότερες με τη μορφή ψωμιού.

Προκαλεί αίσθημα χορτασμού και είναι καλύτερο από άλλα δημητριακά, για δίαιτες

Η Chenopodium quinoa είναι ένα δικοτυλήδονο φυτό συνήθως ετήσιο περίπου 1-2 μέτρα ψηλό. Διαθέτει ευρεία, λεία, λοβωτά φύλλα κανονικά τοποθετημένα εναλλάξ. Το ξυλώδες κεντρικό στέλεχος ειναι διακλαδισμένο ή μη διακλαδισμένο, ανάλογα με την ποικιλία και μπορεί να είναι πράσινο, κόκκινο ή μοβ. Η ανθοφορία ξεκινάει από την κορυφή του φυτού ή από μασχάλες των φύλλων κατά μήκος του στελέχους. Κάθε φόβη έχει έναν κεντρικό άξονα από τον οποίο ένας δευτερεύων άξονας αναδύεται είτε με λουλούδια ή φέρει τριτογενή άξονα που φέρει τα λουλούδια. Οι καρποί είναι περίπου 2 χιλιοστά σε διάμετρο και με διάφορα χρώματα από λευκό σε κόκκινο ή μαύρο, ανάλογα με την ποικιλία.


Διατροφική αξία κινόα

Θρεπτική αξία ανά 100 g 

Ενέργεια (120 kcal)

Υδατάνθρακες 21,3 g

Σάκχαρα 0,87 g

Φυτικές ίνες 2,8 g

Λίπος 1,92 g

-Κορεσμένα 0,231 g

-Μονοακόρεστα 0,528 g

-Πολυακόρεστα 1,078 g

Πρωτεΐνες 4,4 g

Βιταμίνες

-Βιταμίνη Α ισοδύναμα.

-Ζεαξανθίνη λουτεΐνη 53 μg

-Θειαμίνη (Β1) (9%) 0,107 mg

-Ριβοφλαβίνη (Β2) (9%) 0.11 mg

-Νιασίνη (Β3) (3%) 0,412 mg

-Βιταμίνη Β6 (9%) 0,123 mg

-Φυλλικό οξύ (Β9) (11%) 42 μg

-Χολίνη (5%) 23 mg

-Βιταμίνη C (0%) 0 mg

-Βιταμίνη Ε (4%) 0,63 mg

Μέταλλα

-Ασβέστιο (2%) 17 mg

-Σίδηρος (11%) 1,49 mg

-Μαγνήσιο (18%) 64 mg

-Μαγγάνιο (30%) 0,631 mg

-Φωσφόρος (22%) 152 mg

-Κάλιο (4%) 172 mg

-Νάτριο (0%) 7 mg

-Ψευδάργυρος (11%) 1,09 mg

Μονάδες

μg = μικρογραμμάρια

mg = χιλιοστόγραμμα

IU = διεθνείς μονάδες

Διαβάστε, επίσης,

Τι να κάνετε για να μην παθαίνετε κράμπες

Εξαιρετικές φυτικές πηγές πρωτεϊνών

Χρήσιμες πληροφορίες για τις υπερτροφές

Τροφή για το αίμα

Προϊόντα ολικής αλέσεως

H βλεννογονίτιδα

Βλαστοί φασολιών

Διαιτολόγιο για τα αντιπηκτικά

www.emedi.gr

 

Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 04 Νοεμβρίου 2015 15:20
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή


Σχετικά με το EMEDI

Εφημερεύοντα Φαρμακεία