Τρίτη, 05 Απριλίου 2016 08:45

Ποιες είναι καλύτερες οι φυτικές ή οι ζωικές πρωτεΐνες;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Πρέπει να καταναλώνετε πολλές πρωτεϊνες και τι είδους;

Η αύξηση της κατανάλωσης πρωτεϊνών σε ηλικία από 50 έως 65 θεωρείται ότι δεν κάνει καλό στην υγεία. Σε αυτή την ηλικία η αύξηση της κατανάλωσης πρωτεϊνών κάνει πιο δραστήριο τον αυξητικό παράγοντα IGF-1. 

Σε ηλικίες κάτω των 50 και άνω των 65, βέβαια τα πράγματα αντιστρέφονται...

Ο αυξητικός ινσουλινόμορφος παράγοντας Insuline-like Growth Factor 1 είναι μια ορμόνη που κατασκευάζεται στο συκώτι και μετά διανέμεται στα κύτταρα, όπου υπάρχουν ειδικοί υποδοχείς και ενεργοποιείται έτσι η διαδικασία αύξησης των κυττάρων, για να σχηματιστούν οι ιστοί και να παρεμποδιστεί ο θάνατος των κυττάρων. 

Όσοι γεννετικά δεν εκκρίνουν τον IGF-1 (Larons στον Νότιο Ισημερινό) δεν εμφανίζουν καρκίνο και διαβήτη και είναι κοντοί μέχρι 1,15 μέτρα. Η έλλειψη, δηλαδή, του αυξητικού παράγοντα προστατεύει το DNA και λειτουργεί καλά η απόπτωση, δηλαδή ο προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος. Και αν κάποιο κύτταρο γίνεται προκαρκινικό καλύτερα να παθαίνει απόπτωση.

Όσοι κάνουν γυμναστκή για αύξηση της μυικής μάζας και παίρνουν αυξητικούς παράγοντες έχουν μεγάλο κίνδυνο να μην πεθαίνουν τα κύτταρα με προγραμματισμένο θάνατο και υπάρχει κίνδυνος τα προκαρκινικά κύτταρα να γίνονται καρκινικά.

Η αυξημένη, τώρα, πρόσληψη πρωτεϊνών είτε με συμπληρώματα διατροφής είτε με τη μορφή τροφής, οδηγεί σε αύξηση της δράσης του αυξητικού παράγοντα, που έπειτα από μια ηλικία αρχίζει να δρα αρνητικά στην υγεία ενός οργανισμού. 

Ακόμη και οι πρωτεϊνες που λαμβάνονται με τα όσπρια, την κινόα, την σόγια και τους σπόρους είναι επικίνδυνες;

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις ζωικές και φυτικές πρωτεϊνες. Οι φυτικές πρωτεϊνες έχουν λιγότερη μεθειονίνη και αμινοξέα με θείο. Οι ζωικές πρωτεϊνες είναι καζεϊνικές.

Όσοι κάνουν δίαιτα με πολλές πρωτεϊνες και είναι σε επικίνδυνη ηλικία καλύτερα μάλλον να αντικαθιστούν τις ζωικές πρωτεϊνες με τις πρωτεϊνες από τις άλλες τροφές (50-65 ετών).

Η EMEDI συστήνει στις υπόλοιπες ηλικίες να καταναλώνουν πρωτεϊνες είτε ζωικές είτε φυτικές, αλλά από βιολογικά προϊόντα. Η κύρια διαφορά μεταξύ των πρωτεϊνών ζωικής και φυτικής προέλευσης είναι τα αμινοξέα που διατίθενται προς χρήση μέσα στο σώμα. Οι πρωτεΐνες από τα ζώα είναι πολύ πιο παρόμοιες με τις πρωτεΐνες του ανθρώπινου σώματος, κι έτσι χρησιμοποιούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα από τις φυτικές πρωτεΐνες. Δηλαδή, τα αμινοξέα που προέρχονται από ζωικές πρωτεΐνες είναι πιο άμεσα διαθέσιμα για την πρωτεϊνοσύνθεση στο ανθρώπινο σώμα. Οι φυτικές πρωτεΐνες έχουν διαφορές σε ένα ή περισσότερα αμινοξέα. Όταν αποκατασταθούν τα απαραίτητα αμινοξέα στις φυτικές πρωτεΐνες, γίνονται ισοδύναμες με τις ζωικές πρωτεΐνες. 

Οι ζωικές πρωτεΐνες έχουν υψηλότερη συγκέντρωση αμινοξέων με θείο που μεταβολίζονται σε μεταβολίτες οξέων στα ούρα. Ως αποτέλεσμα, το ελαφρώς χαμηλότερο φυσιολογικό pΗ πρέπει να διορθωθεί και ρυθμιστικά, όπως το ασβέστιο πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να μετριαστεί αυτό το δυσμενές αποτέλεσμα από τις ζωικές πρωτεϊνες.

Απλά, πρέπει να ξέρετε με τι ταϊζονται τα ζώα...

Να παίρνετε την καθημερινή πρωτεΐνη σας από μια ποικιλία βιολογικών πηγών για να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεστε σε καθημερινή βάση. Βέβαια, θα συννενοηθείτε με τον γιατρό σας ή τον διατροφολόγο σας, για τις πρωτεϊνες που χρειάζεστε και πρέπει να πάρετε, ανάλογα με την ηλικία σας και τα νοσήματα που έχετε.

Οι πρωτεΐνες στα τρόφιμα κατασκευάζονται από αμινοξέα. Ορισμένα αμινοξέα, που ονομάζεται μη απαραίτητα αμινοξέα, φτιάχνονται από το σώμα, ενά άλλα που ονομάζονται απαραίτητα αμινοξέα, πρέπει να τα πάρετε από τη διατροφή σας, επειδή το σώμα σας δεν μπορεί να τα κατασκευάσει. Τα μη απαραίτητα αμινοξέα είναι η αλανίνη, η ασπαραγίνη, το ασπαρτικό οξύ και το γλουταμινικό οξύ. Συνήθως, τα αμινοξέα όπως η αργινίνη, κυστεΐνη, γλουταμίνη, γλυκίνη, ορνιθίνη, προλίνη, σερίνη και τυροσίνη δεν είναι απαραίτητα - παρά μόνο σε περιόδους ασθένειας και άγχους. Τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα είναι η ιστιδίνη, ισολευκίνη, λευκίνη, λυσίνη, μεθειονίνη, φαινυλαλανίνη, θρεονίνη, τρυπτοφάνη και βαλίνη και υπάρχουν, κυρίως στις ζωϊκές πρωτεϊνες.

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφικές συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου

Το καλό πρωινό είναι υγεία

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για το ενδοκρινικό σύστημα και τον μεταβολισμό

Ανορεξία και καχεξία στον καρκίνο

Κετογενική δίαιτα

Χρήσιμες πληροφορίες για το σελήνιο

Πρωτόγαλα

Τι να προσέχετε με τα κοτόπουλα αν δεν έχετε το δικό σας κοτέτσι

Πότε το γάλα αγελάδας είναι υγιεινό

Χρήσιμες πληροφορίες για την κινόα

Όλα όσα μπορείτε να κάνετε για δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Αρχές διατροφής στη θεραπεία του καρκίνου

Πώς οι αθλητές μπορούν να χάσουν βάρος

Βάλτε τις πρωτεΐνες στο πρωινό σας

Γάλα γαϊδούρας

Η διατροφική αξία του τυριού

Συμβουλές για την διατροφή και την άσκηση

Το δερματικό σύστημα

Γιατί οι δίαιτες με πρωτεΐνες αδυνατίζουν;

Τροφές για να χτίσετε τους μυς σας

Διατροφή για την προπόνηση

Η ευαισθησία στις τροφές

Υποφυσιακός νανισμός

Σύνδρομο Laron

Ο αυξητικός παράγοντας IGF-1

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 744 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 05 Απριλίου 2016 10:20
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!