Τρίτη, 18 Απριλίου 2017 20:34

Χάστε τα παραπάνω κιλά σας με κετογενική δίαιτα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Η πρωτεϊνική δίαιτα είναι πολύ αποτελεσματική δίαιτα

Οι δίαιτες με υψηλές πρωτεϊνες προστατεύουν την άλιπη μάζα όταν κάποιος κάνει διατροφή για απώλεια βάρους.

Η πρωτεϊνική δίαιτα είναι πολύ αποτελεσματική δίαιτα.

Η μεγάλη μείωση των υδατανθράκων σε συνδυασμό με την πρόσληψη υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεϊνη μειώνει την λιπώδη μάζα και διατηρεί την άλιπη μάζα.

Μάλιστα όταν η διατροφή με υψηλής ποιότητας πρωτεϊνη συνδυαστεί με επαρκείς ποσότητες βιταμινών, μετάλλων και απαραίτητων λιπαρών οξέων, όπως τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα θεωρείται η καλύτερη δίαιτα για απώλεια βάρους.

Η δίαιτα αυτή δεν απαιτεί μεγάλους περιορισμούς σε θερμίδες. Οι αυστηροί περιορισμοί στη θερμιδική πρόσληψη δεν έχουν όφελος στην απώλεια βάρους. Όταν κάποιος λιμοκτονεί ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και το ίδιο και η απώλεια βάρους.

Όταν δεν υπάρχουν αντενδείξεις, η πρωτεϊνική δίαιτα προκαλεί κετογένεση και βοηθάει όχι μόνο στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, αλλά και άλλων νοσημάτων.

Η κετογενική διατροφή είναι αποτελεσματική και ασφαλής, πρέπει να γίνεται κάτω από ιατρική παρακολούθηση και η απώλεια βάρους είναι γρήγορη, με ταυτόχρονη διατήρηση της άλιπης μάζας, λόγω μεγάλης πρόσληψης πρωτεϊνης υψηλής βιολογικής αξίας.

Η μεγάλη απώλεια βάρους σε μικρό χρονικό διάστημα με μελέτες αποδεικνύεται ότι βοηθάει στην μακροπρόθεσμη διατήρηση το αποτελέσματος.


Πώς βοηθάει στην απώλεια βάρους η κετογενική δίαιτα.

Όταν το σώμα στερείται τους υδατάνθρακες που είναι η άμεση πηγή ενέργειας χρησιμοποιεί τα αποθέματά του από τους μύες και το ήπαρ που είναι αποθηκευμένοι οι υδατάνθρακες με τη μορφή γλυκογόνου,  το οποίο μεταβολίζεται σε γλυκόζη. Όταν θα εξαντληθούν τα αποθέματα γλυκογόνου, τα αμινοξέα που προέρχονται από την αποδόμηση των πρωτεϊνών στους μυς και η γλυκερόλη που προέρχεται από την αποδόμηση των τριγλυκεριδίων θα μετατρέπονται σε γλυκόζη με τη νεογλυκογένεση και θα αρχίζει και η μείωση της μυϊκής μάζας.

Μετά από 3 ημέρες με δίαιτα πρωτεϊνική συμβαίνει κέτωση, γιατί το αποθηκευμένο λίπος, μετατρέπεται σε ενέργεια με την κετογένεση. Αυτό συμβαίνει, γιατί τα ελεύθερα λιπαρά οξέα που προκύπτουν από τη διάσπαση τριγλυκεριδίων, μέσω της β-οξείδωσης μετατρέπονται σε κετονωσώματα, όπως το ακετοξικό, το β-υδροξυβουτυρικό και η ακετόνη. Με τη β-οξείδωση στο ήπαρ μεταβολίζονται μεγάλες ποσότητες μικρής αλύσου λιπαρά οξέα σε κετονοσώματα που γίνεται η βασική πηγή ενέργειας για όλους τους ιστούς του σώματος, αλλά και του εγκεφάλου.


Τι συμβαίνει όταν δεν καταναλώνετε υδατάνθρακες:

 -Κινητοποίηση του αποθηκευμένου λίπους και απελευθέρωση από τα λιποκύτταρα ελεύθερων λιπαρών οξέων και γλυκερόλης, τα οποία χρησιμεύουν σαν ενεργειακά υποστρώματα για διάφορα όργανα, όπως ήπαρ, νεφροί και μυς.

-Υπάρχει υψηλή αναλογία γλυκαγόνης και ινσουλίνης που θα προκαλέσει διάσπαση του αποθηκευμένου γλυκογόνου με γλυκογονόλυση. Μετά παράγεται γλυκόζη από τη διάσπαση άλλων πρόδρομων ενώσεων, όπως γαλακτικό, γλυκογενετικά αμινοξέα και γλυκερόλη, με νεφρική και ηπατική νεογλυκογένεση, σε ποσοστά 55% και 45%, αντίστοιχα.

-Όταν εξαντληθούν τα αποθέματα γλυκογόνου στο ήπαρ, ο ρυθμός της β-οξείδωσης των ελεύθερων λιπαρών οξέων σε κετονοσώματα αυξάνεται. Τα κετονοσώματα μεταφέρονται με διάχυση στους περιφερικούς ιστούς και το μικρό τους μέγεθος επιτρέπει να εισχωρήσουν στις μεμβράνες των κυττάρων και να χρησιμοποιηθούν ως ενεργειακά υποστρώματα. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τα κετονοσώματα για τη λειτουργία του σε ποσοστό 70%.

Άρα, ο περιορισμός των υδατανθράκων περιορίζει την έκκριση της ινσουλίνης, αυξάνει την διάσπαση του αποθηκευμένου λίπους και την παραγωγή των κετονοσωμάτων.

Η οξείδωση των κετονοσωμάτων απαιτεί ελάχιστη ποσότητα γλυκόζης και ινσουλίνης. Όταν το πάγκρεας είναι υγιές η πιθανότητα κετοξέωσης αντισταθμίζεται, από τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα που όταν δεν λαμβάνονται υδατάνθρακες διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα με τη νεογλυκογένεση και τα επίπεδα ινσουλίνης   παραμένουν, επίσης, λίγο χαμηλότερα σε ποσοστό 80% των φυσιολογικών.

Όλοι γνωρίζουν τον ρόλο των υδατανθράκων. Διατηρούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, παρεμποδίζουν την μείωση των επιπέδων των ηλεκτρολυτών και παρεμποδίζουν το καταβολισμό των πρωτεϊνών. Όταν οι υδατάνθρακες που καταναλώνονται καθημερινά είναι κάτω από 50 γραμμάρια την ημέρα, ξεκινά ο μηχανισμός της κετογένεσης. Τα κετονοσώματα που παράγονται παρέχουν το 80% της ενέργειας του εγκεφάλου, καταστέλλουν την όρεξη και διεγείρουν το κέντρο του κορεσμού στον υποθάλαμο κι έτσι δεν πεινάτε και αδυνατίζετε.

Τα κετονοσώματα διατηρούν τις ενδογενείς πρωτεϊνες και ενεργοποιούν την έκκριση χολοκυστονίνης, γλυκαγόνης και εντεροστατίνης. Αυτά τα ερεθίσματα κορεσμού στέλνονται στον εγκέφαλο μέσω του πνευμονογαστρικού και των ραχιαίων νεύρων.

Είναι απαραίτητο να λαμβάνονται αρκετές πρωτεϊνες στην κετογενική δίαιτα, γιατί τα αμινοξέα χρησιμοποιούνται τόσο στην πρωτεϊνοσύνθεση όσο και σαν ενεργειακό υπόστρωμα για τη νεφρική και ηπατική νεογλυκογένεση κι έτσι τροφοδοτείται ο εγκέφαλος με γλυκόζη. Στην κετογενική δίαιτα διασπάται πολύ λίπος. Απαιτείται πρόσληψη 1,5 γραμμαρίων πρωτεϊνης ανά κιλό ιδανικού βάρους σώματος για να διατηρηθεί σταθερό το ισοζύγιο του αζώτου. Επιπλέον, η υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών σταματά την πείνα, φέρνει κορεσμό, αλλά και οι πρωτεϊνες είναι πρόδρομες ουσίες των νευροδιαβιβαστών.

Η κετογενική δίαιτα είναι αποτελεσματική και στη γρήγορη βελτίωση των επιπέδων σακχάρου και μειώνει τα επίπεδα σακχάρου κατά 50% σε 2 εβδομάδες. Επίσης, η κετογενική δίαιτα είναι θεραπευτική για το μεταβολικό σύνδρομο, τον σακχαρώδη διαβήτη, τα καρδιοαγειακά νοσήματα, τη δυσλιπαιδαιμία, τον καρκίνο, την επιληψία, τον αυτισμό, την παχυσαρκία και τις αγγειακές φλεγμονές, αλλά και άλλες ασθένειες.

Διαβάστε, επίσης,

Πώς να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος

Εμπιστευθείτε τους διατροφικούς συμβούλους της EMEDI

Κετογενική δίαιτα

Ποιες είναι καλύτερες οι φυτικές ή οι ζωικές πρωτεΐνες;

Πώς οι αθλητές μπορούν να χάσουν βάρος

Βάλτε τις πρωτεΐνες στο πρωινό σας

Γιατί οι δίαιτες με πρωτεΐνες αδυνατίζουν;

Τροφές για να χτίσετε τους μυς σας

Διατροφή για την προπόνηση

Χρήσιμες πληροφορίες για την κινόα

Δίαιτα για αύξηση των επιδόσεων στους αθλητές

Η γερμανική δίαιτα Max Planck

Δίαιτα max planck για τους διαβητικούς

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 612 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 19 Απριλίου 2017 11:38
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!