Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017 22:32

Μήπως σας αρέσει το πολύ φαγητό;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Οι τύποι των καλοφαγάδων

Όταν κάποιος το ρίχνει στις σοκολάτες ή στα πατατάκια όταν αισθάνεται πεσμένος, αναστατωμένος ή κουρασμένος είναι μια συνήθης κατάσταση.

Οι συναισθηματικοί καλοφαγάδες τείνουν να χάνουν το ελάχιστο βάρος. Το φαγητό έχει την εκπληκτική ικανότητα να μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα. Για να ξεφύγετε από αυτή την κατάσταση, ρωτήστε τον εαυτό σας, γιατί θέλετε να φάτε όταν δεν είστε πεινασμένοι. Το κάνετε για να γεμίσετε ένα κενό ή πραγματικά έχετε πεσμένη ενέργεια; Ο πόθος για φαγητό προκαλείται συχνότερα από συναισθήματα, όπως το άγχος και η πλήξη. Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να αποδεχτείτε το γεγονός ότι είστε συναισθηματικός καλοφαγάς. Για να περιορίσετε το συναισθηματικό φαγητό, διατηρήστε ένα ημερολόγιο τροφίμων όπου σημειώνετε ό, τι τρώτε, τον χρόνο που τρώτε και τα συναισθήματα που αισθάνεστε τη συγκεκριμένη στιγμή. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε ένα σχέδιο, για να αντιμετωπίσετε καλύτερα την υπερκατανάλωση τροφής.

Οι τύποι των καλοφαγάδων

-Σε όσους αρέσουν τα σνακ: Τρώνε σνακ όλη την ημέρα είτε είναι πεινασμένοι είτε όχι. Απορρίπτουν την υγιεινή διατροφή και δεν φαίνεται να χάνουν βάρος. Σκέφτονται συνεχώς το επόμενο σνακ που θα φάνε. Υπάρχει κίνδυνος να τρώνε πάρα πολύ και πολύ συχνά.

Η Λύση είναι να τρώνε τρία γεύματα την ημέρα μαζί με δύο υγιεινά σνακ (όπως φρούτα, καρότα, ντομάτα, αγγούρι) και να μην τρώνε τίποτα άλλο ενδιάμεσα στα γεύματα.

-Σε όσους τρώνε μεγάλες ποσότητες παλιού φαγητού ή έτοιμα γεύματα: Συναισθηματικοί καλοφαγάδες, χωρίς ποιότητα.

Η Λύση είναι η άσκηση και να καταναλώνουν την τροφή ως μέσο επιβίωσης και όχι ως ανταμοιβής.

-Σε όσους κάνουν ακραίες δίαιτες: Δοκιμάζουν κάθε νέα δίαιτα. Δεν ενοχλούνται από το περιεχόμενο διατροφής, ή την έλλειψη θρεπτικών συστατικών, αλλά μόνο για την απώλεια βάρους. Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών στη διατροφή, μπορεί να προκαλέσει κόπωση και κατάθλιψη.

Η Λύση είναι να σταματήσουν τις ακραίες δίαιτες και να μεταβούν σε μια ισορροπημένη διατροφή και να τρώνε μικρότερες μερίδες.

-Σε όσους κάνουν υγιεινή διατροφή: Τρώνε υγιεινά τρόφιμα το 90% του χρόνου, αλλά μπορεί σε κάποιες στιγμές να νιώθουν υπογλυκαιμία και να καταναλώνουν πολύ ζάχαρη και αυτό μπορεί να έχει εθιστική επίδραση, όπως σε συναισθηματική φόρτιση και μετά έχουν έντονα συναισθήματα ενοχής και ντροπής.

Η Λύση είναι να χαλαρώσουν τους αυστηρούς κανόνες και να αφήσουν τον εαυτό τους να καταναλώνει κάπου κάπου απαγορευμένες τροφές για να σταματήσει η επιθυμία για συναισθηματική κατανάλωση τεράστιων ποσοτήτων παχυντικών τροφίμων σε κάποιες στιγμές φόρτισης.

-Σε όσους τρώνε γρήγορο φαγητό: Τρώνε έξω από συνήθεια και ρουτίνα και η διατροφή τους είναι μονότονη. Τρώνε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα που δεν έχουν θρεπτική αξία, αλλά είναι μια γρήγορη λύση.

Η Λύση είναι να σταματήσουν να τρώνε μπροστά από την τηλεόραση ή στο γραφείο, να τρώνε καλό φαγητό και να απολαμβάνουν κάθε μπουκιά.

-Σε όσους τρώνε για συναισθηματικούς λόγους: Xρησιμοποιούν τρόφιμα για να γεμίσουν ένα κενό ή να αποσπάσουν τον εαυτό τους από τα οδυνηρά συναισθήματα που νιώθουν. Δεν υπάρχει έλεγχος από τα σήματα πείνας. Δεν κάνουν υγιεινά ισορροπημένα γεύματα και καταναλώνουν επεξεργασμένες και θερμιδικές τροφές.

Η Λύση είναι οι ασκήσεις ευαισθητοποίησης, όπως ο διαλογισμός για 10 δευτερόλεπτα προτού να φάνε κάτι που θα τους βοηθήσουν να περιορίσουν τη συνήθεια της υπερφαγίας.

Διαβάστε, επίσης,

Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να έχουν ποιοτικό φαγητό

Νόστιμο φαγητό στην κατσαρόλα

Εμπιστευθείτε τους διατροφικούς συμβούλους της EMEDI

Σας αρέσει το ωμό φαγητό;

Υποκατάστατα τροφίμων

Το πιο νόστιμο και υγιεινό σουβλάκι

Η πιο νόστιμη και υγιεινή φασολάδα

Οι κίνδυνοι από τα τρόφιμα

Τροφές που οι ειδικοί δεν θα έτρωγαν ποτέ

Application για παχύσαρκους

Δίαιτα max planck για τους διαβητικούς

Βάλτε τις πρωτεΐνες στο πρωινό σας

Δίαιτα ισορροπημένης διατροφής

Δίαιτα και δικαιολογίες

Οι χρυσοί κανόνες για μια καλή μακαρονάδα

Τα καλύτερα Ελληνικά τοπικά φαγητά

Πρόχειρο φαγητό και κατάθλιψη

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 250 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017 20:46
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd