Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017 14:40

Η διατροφική αξία που έχουν τα όσπρια

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Τα όσπρια είναι πολύτιμη τροφή όταν είναι βιολογικά

Όσπρια ονομάζονται τα φυτά και οι καρποί μιας ολόκληρης οικογένειας φυτών, που ανήκουν στην οικογένεια των Χεδρωπών (Leguminosae) ή αλλιώς Κυαμοειδών (Fabaceae).

Τα όσπρια χρησιμοποιούνται άμεσα για τη διατροφή του ανθρώπου, ενώ πολλά από αυτά χρησιμοποιούνται και για τη διατροφή των ζώων.

Ανάμεσα στα όσπρια, που καταναλώνει άμεσα ο άνθρωπος, ανήκουν τα φασόλια, οι φακές, τα ρεβίθια, τα κουκιά, τα μπιζέλια, τα φιστίκια, η σόγια, η φάβα και άλλα.

Στην κατηγορία των οσπρίων, που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή διάφορων καταναλωτικών προϊόντων, την πρώτη και βασική θέση κατέχει η σόγια. Από τη σόγια παρασκευάζονται σήμερα πάνω από 120 διαφορετικά καταναλώσιμα από τον άνθρωπο προϊόντα μεταξύ των οποίων κρέας, τυρί, γάλα, κακάο, βούτυρο κλπ.

Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν ο βίκος, τα λαθούρια, μερικά είδη λούπινων κλπ.

Το βασικό χαρακτηριστικό των οσπρίων είναι ότι περιέχουν μεγάλο ποσοστό από πρωτεΐνες (γι' αυτό και ονομάζονται "το κρέας του φτωχού"), που αποτελούν βασικό συστατικό της ανθρώπινης διατροφής.

Η σόγια και τα φιστίκια περιέχουν ακόμη και έλαιο.

Τα όσπρια είναι καλές πηγές καροτίνης, βιταμίνης Ε και του συμπλέγματος βιταμίνης Β.

Τα όσπρια συμβάλλουν στη δημιουργία αξιόλογων επιπέδων βιταμίνης C, αλλά οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες χάνονται στο νερό του μαγειρέματος και το νερό αυτό πρέπει να καταναλώνεται. Οι φακές έχουν το χαμηλότερο ποσοστό καροτίνης και βιταμίνης C.

Τα όσπρια δεν έχουν νάτριο αν δεν προστεθεί στο μαγείρεμα, αλλά έχουν σημαντικές ποσότητες καλίου και ιχνοστοιχεία.

Τα όσπρια συγκεκριμένα ανά 100 γραμμάρια περιέχουν

Βιταμίνη C 50%

Βιταμίνη Β1 22%

Φυλλικό οξύ 20%

Βιταμίνη Β3 19%

Καροτίνη 18%

Βιταμίνη Β2 10%

Βιταμίνη Β5 9%

Βιταμίνη Β6 5%

Βιταμίνη Ε 3%

Βιοτίνη 2%

Μαγγάνιο 40%

Μολυβδένιο 28%

Σελήνιο 25%

Σίδηρος 25%

Χρώμιο 20%

Χαλκός 18%

Μαγνήσιο 10%

Φώσφορος 8%

Ψευδάργυρος 5%

Θείο 5%

Ασβέστιο 4%

Κάλιο 20% των επιθυμητών ημερησίων προσλήψεων

Χλώριο 2% των επιθυμητών ημερησίων προσλήψεων

Διαβάστε, επίσης,

Η καθημερινή διατροφή των καρκινοπαθών

Φακές μουντζέντρα

Νόστιμο φαγητό στην κατσαρόλα

Διατροφικές συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου

Ψευδάργυρος

Η καλύτερη διατροφή για τους διαβητικούς

Πώς πρέπει να τρώτε τα όσπρια

Πλήρης οδηγός για την αλκαλική δίαιτα

Διατροφή για όσους έχουν αυξημένο ουρικό οξύ

Εξαιρετικές φυτικές πηγές πρωτεϊνών

Μήπως έχετε πέτρες στη χοληδόχο κύστη;

Τροφή για το αίμα

Μυστικά για τα όσπρια

Η δάφνη

Οι καλύτερες τροφές για να ρίξετε την κακή χοληστερίνη

Χρήσιμες πληροφορίες για τις φακές

Τα οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για την υγεία

Όσπρια

Τροφές που μας κάνουν ευτυχισμένους

Μεσογειακή δίαιτα

Τροφές αντί για ζάχαρη για υγεία

H δίαιτα DASH για τη ρύθμιση της πίεσης

Τροφές που προστατεύουν το στήθος απ' τον καρκίνο

Οι καλύτερες πηγές σιδήρου

Δίαιτα οικονομική

www.emedi.gr

 

 

 

Διαβάστηκε 98 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd