Δευτέρα, 05 Οκτωβρίου 2015 21:24

Πώς θα κάνετε τα κόκαλά σας πιο δυνατά

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα συμπληρώματα ασβεστίου δεν κάνουν τα κόκαλά σας δυνατά

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε από το British Medical Journal, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι δεν δημιουργούν ισχυρότερα οστά με την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων ή η λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ειδικά το  γάλα θεωρείται ως τρόφιμο που φτιάχνει δυνατά κόκαλα. Όμως, η αλήθεια είναι ότι όσο πιο πολύ αγελαδινό γάλα πίνετε τόσο πιο πιθανό είναι να πάθετε κατάγματα οστών και άλλες ασθένειες.

Τα παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα ή τυρί  αυξάνουν την βιοδιαθεσιμότητα των επιπέδων του ασβεστίου. Όμως η  διαδικασία παστερίωσης δημιουργεί μόνο ανθρακικό ασβέστιο, το οποίο δεν εισέρχεται μέσα στα κύτταρα χωρίς χηλικό παράγοντα. Έτσι  το σώμα τραβάει το ασβέστιο από τα οστά και άλλους ιστούς, προκειμένου να ρυθμιστεί το ανθρακικό ασβέστιο στο αίμα. Αυτή η διαδικασία προκαλεί οστεοπόρωση.

Τα παστεριωμένα γαλακτοκομικά περιέχουν πολύ λίγο μαγνήσιο και δεν έχουν τη  σωστή αναλογία για να απορροφηθεί το ασβέστιο. Η ελάχιστη αναλογία ασβεστίου προς μαγνήσιο είναι 2 προς 1 και κατά προτίμηση 1 προς 1. Έτσι το γάλα, σε αναλογία ασβέστιο/μαγνήσιο 10 έως 1, δεν είναι υγιεινό. Μπορείτε να πάρετε 1200 mg ασβεστίου από τα γαλακτοκομικά, αλλά θα είστε τυχεροί αν  απορροφήσετε πραγματικά το ένα τρίτο από αυτό στο σύστημά σας. Πάνω από 99% του ασβεστίου του σώματος είναι στον σκελετό, και αυτό παρέχει μηχανική ακαμψία. Τα παστεριωμένα γαλακτοκομικά δίνουν στον οργανισμό ασβέστιο κάτω από το κανονικό και ο σκελετός χρησιμοποιείται ως αποθεματικό για την κάλυψη των αναγκών. Η μακροχρόνια χρήση του σκελετικού ασβεστίου για την κάλυψη των αναγκών αυτών οδηγεί στην οστεοπόρωση.

Η οστική πυκνότητα BMD είναι ένα δευτερεύον κριτήριο για τον κίνδυνο κατάγματος. 500 mg ασβεστίου την ημέρα είναι αρκετά για την υγεία της οστικής πυκνότητας. Το πάρα πολύ ασβέστιο μπορεί να προκαλέσει συσσώρευσή του στις αρτηρίες ή στα νεφρά, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ασθένειες όπως οι καρδιακές παθήσεις ή οι πέτρες στα νεφρά, αντίστοιχα.

Ενώ μερικά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να είναι χρήσιμα για να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους, πολλά συμπληρώματα ασβεστίου χαμηλής ποιότητας φαίνεται να είναι αναποτελεσματικά για την υγεία των οστών. Τα περισσότερα συμπληρώματα ασβεστίου στην αγορά περιέχουν ανθρακικό ασβέστιο, το οποίο είναι κατώτερη μορφή του ασβεστίου και χρησιμοποιείται ένα απλός χηλικός παράγοντα σαν το κιτρικό οξύ για να γίνει πιο απορροφήσιμο, ωστόσο το τελικό προϊόν είναι κατώτερο από άλλα συμπληρώματα ασβεστίου, όπως αυτά με οροτικό ασβέστιο, το οποίο είναι η μόνη γνωστή μορφή του ασβεστίου που μπορούν να διεισδύσει αποτελεσματικά στις μεμβράνες των κυττάρων.

Πολλά από αυτά τα συμπληρώματα ασβεστίου αυξάνουν τον κίνδυνο για πέτρες στα νεφρά και κοιλιακά προβλήματα και οι κίνδυνοι  είναι μεγαλύτερο από τα οφέλη.

Τα καλύτερα συμπληρώματα είναι αυτά με μια ισορροπημένη φόρμουλα ασβεστίου / μαγνησίου. 

Το ανθρακικό ασβέστιο μπορεί να προκαλέσει καταστολή των οξέων του στομάχου: το στομάχι αντισταθμίζει την υψηλή δόση ανθρακικού ασβεστίου, που είναι αλκαλική, εκκρίνοντας περισσότερο οξύ. Για το λόγο αυτό, τα άτομα με ιστορικό έλκους του στομάχου δεν μπορούν να λάβουν κιτρικό ασβέστιο.

Το ανθρακικό ασβέστιο μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να έχουν μία ήπια δυσκοίλια δράση, αλλά από μόνα τους δεν προκαλούν, συνήθως, σοβαρή δυσκοιλιότητα. Αλλά εάν παίρνετε ένα άλλο συμπλήρωμα ή φάρμακο που δεσμεύει τα κόπρανα, η προσθήκη των συμπληρωμάτων ασβεστίου μπορεί να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα.

Το ανθρακικό ασβέστιο μπορεί να προκαλέσει υπερασβεστιαιμία. Αν και δεν συμβαίνει συχνά, μερικοί άνθρωποι που παίρνουν  πολύ ασβέστιο μπορεί να πάθουν υπερασβεστιαιμία, αφού το επιπλέον ανθρακικό ασβέστιο δεν απορροφάται. Η υπερασβεστιαιμία μπορεί να προκαλέσει ναυτία, εμετό, σύγχυση, και άλλα νευρολογικά συμπτώματα.

Ο τύπος των μετάλλων καθορίζει τα επίπεδα απορρόφησης: Το σύμπλεγμα Cal / Mag είναι 8,79 φορές περισσότερο απορροφήσιμο από το αίμα από το ανθρακικό ασβέστιο και 2,97 φορές περισσότερο από ό, τι το γλυκονικό ασβέστιο.

 


Τρόποι για την οικοδόμηση ισχυρών οστών

1. Τρώτε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο

Οι καλύτερες πηγές τροφίμων είναι  τα μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά, όπως το νωπό γάλα, το γιαούρτι, καθώς και τα οστεώδη ψάρια, όπως οι σαρδέλες. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο και το σπανάκι είναι. επίσης, πλούσια σε ασβέστιο. Αποξηραμένα βότανα και αποξηραμένα φρούτα όπως τα σύκα και η σταφίδα είναι επίσης καλές επιλογές. Σπόροι όπως το σουσάμι, το chia και το λινάρι είναι επίσης πλούσιες πηγές ασβεστίου. Επίσης, μπορείτε να απολαύσετε τα τρόφιμα που περιέχουν θείο, όπως το σκόρδο και τα κρεμμύδια.

2. Οι συνδυασμοί τροφίμων παίζουν ρόλο
Προσπαθήστε να μην τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως και τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο συγχρόνως. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν μια ουσία που συνδέεται με το ασβέστιο και εμποδίζει τη σωστή απορρόφησή του. Ορισμένα τρόφιμα που περιέχουν ενώσεις όπως τα οξαλικά ή φυτικά οξέα, όπως οι γλυκοπατάτες, τα φασόλια, το ραβέντι, το σέλινο και τα τεύτλα, μπορεί επίσης να μειώσουν την ποσότητα του ασβεστίου που απορροφάται όταν καταναλώνονται μαζί με τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο.

3. Αποφύγετε την απέκκριση ασβεστίου
Τα αναψυκτικά περιέχουν φώσφορο. Ο φώσφορος αναγκάζει το σώμα να απεκκρίνει το ασβέστιο. Περιορίστε ή αποφύγετε τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης που περιέχουν πολλές πρωτεΐνες. Μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες κάνει το ασβέστιο να αποβάλλεται από το σώμα σας. Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης. Οι άνθρωποι που καπνίζουν έχουν σημαντικά χαμηλότερη οστική πυκνότητα, ενώ η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης να εμποδίσει τα οστά σας να απορροφήσουν τα μέγιστα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές.

4. Κάντε ηλιοθεραπεία και πάρτε βιταμίνη D

Η βιταμίνη D βοηθά το σώμα να απορροφήσει το ασβέστιο. Βρίσκεται στα λιπαρά ψάρια, αλλά η κύρια πηγή μας προέρχεται από την επίδραση του ηλιακού φωτός στο δέρμα σας. Υπολογίζεται ότι οι μισοί έχουμε μια ανεπάρκεια, επειδή δεν μας βλέπει ο ήλιος ή επειδή χρησιμοποιούμε αντηλιακό. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μεγιστοποιηθεί η έκθεση στον ήλιο από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο για να κρατηθούν τα επίπεδα της βιταμίνης D σε φυσιολογικά επίπεδα. Μόλις 10 λεπτά από το φως του ήλιου την ημέρα στα γυμνά χέρια και το πρόσωπό σας μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο οστικών καταγμάτων κατά το ένα τρίτο. Μισή ώρα έκθεση  του κορμού σας στον ήλιο είναι ισοδύναμη με περίπου 10.000 μονάδες βιταμίνης D.

5. Κάντε άσκηση
Για να ενισχύσετε τα οστά σας κάντε σχοινάκι, αερόμπικ, χορό ή γρήγορο περπάτημα. Αν δεν κάνετε άσκηση απεκκρίνεται όλο το ασβέστιο που παίρνετε αντί να το αποθηκεύετε στα οστά σας. 150 λεπτά μέτριας έντασης ανά εβδομάδα είναι αρκετά.

6. Αποφύγετε τα φάρμακα 
Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την καούρα και καταπολεμούν τα οξέα του στομάχου  και άλλες γαστρεντερικές παθήσεις μπορεί να εμποδίσουν την απορρόφηση του ασβεστίου μέσω των τοιχωμάτων του στομάχου. Τα οξέα του στομάχου διασπούν τα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της διαδικασία της πέψης, επιτρέποντας στα θρεπτικά συστατικά να απορροφούνται από το σώμα σας. Τα φάρμακα που σταματούν την παραγωγή οξέων ή μειώνουν τα λιπαρά που υπάρχουν στο στομάχι σας μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση στο ασβέστιο.

Διαβάστε, επίσης,

Το καλύτερο ελαιόλαδο είναι το ελληνικό

Σταματήστε να πίνετε γάλα αγελάδας

Το πυριτικό οξύ στην υγεία

Οστεοπόρωση στους άνδρες

Πόσο υγιεινό είναι το γάλα που πίνουμε

Ασβέστιο

Υγεία των οστών

Το ελαιόλαδο προστατεύει τα κόκκαλα

Αντιμετώπιση υπερασβεστιαιμίας

Υπερπαραθυρεοειδισμός

Ήλιος και βιταμίνη D

Χρήσιμες συμβουλές για τα διφωσφωνικά

Το ασβέστιο και το μαγνήσιο μαζί κάνουν θαύματα

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 920 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 05 Οκτωβρίου 2015 23:04
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Our website is protected by DMC Firewall!