Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 12:16

Τα καλύτερα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Πώς να διαλέγετε τα καλύτερα ω 3 λιπαρά οξέα;

Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν τα ω 3 λιπαρά οξέα:

Πρέπει να είναι:

  • ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΞΗΣ
  • ΥΨΗΛΗΣ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
  • ΥΨΗΛΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
  • ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ
  • ΑΠΟ ΨΑΡΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
  • ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΝΙΑ
  • ΧΩΡΙΣ PCB’S
  • ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ
  • ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΓΙΑ PCB’S, ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ ΚΑΙ ΡΥΠΟΥΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ Ω3 ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ

Τα οφέλη στην υγεία από τα ω 3 λιπαρά οξέα

  • ΥΨΗΛΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ  & ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ
  • ΥΨΗΛΗ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ
  • ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ
  • ΡΕΥΜΑΤΟΕΙΔΗΣ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ
  • ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
  • ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΟΧΗ & ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΝΟΣΟΣ ΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ
  • ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΘΗΡΟΣΚΛΗΡΩΣΗ
  • ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΡΔΙΑΚΩΝ ΠΡΟΣΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ
  • ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΙΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ  ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ
  • ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΠΝΙΣΤΩΝ
  • ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΘΜΑ

Τα Ω-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη υγεία, αλλά ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τα παράγει και θα πρέπει να τα πάρουμε από τη διατροφή μας. 

Τα Ω-3 λιπαρά τα βρίσκουμε κυρίως στο ψάρι αλλά και στα φύκια, γαρίδες, κάποια φυτά και σπόρους. 

Τα Ω-3 συγκαταλέγονται στα πολυακόρεστα λιπαρά και χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:
• Στο α-λινολενικό οξύ (ALA), που το βρίσκουμε σε φυτικά τρόφιμα, όπως ο λιναρόσπορος
• Στο εικοσιπεντανοϊκό οξύ (EPA) και το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), που περιέχονται σε ψάρια και θαλασσινά

Η σημαντική διαφορά μεταξύ των φυτικής προέλευσης Ω3 και των ιχθυελαίων είναι ότι τα EPA και DHA ο οργανισμός μας τα προσλαμβάνει έτοιμα από τις τροφές που τα περιέχουν, ενώ το α-λινολενικό οξύ (ALA) μετατρέπεται σε EPA και DHA μέσα στο σώμα μας σε χαμηλό ρυθμό μετατροπής (ΕΡΑ 0.2-8% και DHA 0.05%).

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα υπάρχουν στις τροφές και δεν παράγονται από τον οργανισμό.

Η λήψη ω-3 λιπαρών οξέων μειώνει τον κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού, υψηλών ποσοστών τριγλυκεριδίων και αθηροσκλήρωσης.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν την πίεση.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τα τριγλυκερίδια σε δόση 2-4 γραμμάρια την ημέρα.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα αυξάνουν την καλή χοληστερόλη HDL.

Επίσης, βελτιώνει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Μέσα σε 3 μήνες ανακουφίζουν από την πρωινή δυσκαμψία και την ευαισθησία των αρθρώσεων.

Τα ωμέγα-3 βοηθούν στη βελτίωση της νοητικής λειτουργίας και στην απώλεια βάρους.

Πλούσιες σε ωμέγα-3 τροφές είναι τα ψάρια των ψυχρών νερών, όπως ο σολομός, ο κολιός, η ρέγκα, οι σαρδέλες και η πέστροφα. 

Το ιχθυέλαιο περιέχει δοκοσαεξαενοϊκό οξύ και εικοσαπενταενοϊκό οξύ. Άλλες πλούσιες σε ωμέγα -3 τροφές είναι το σγιέλαιο, ο λιναρόσπορος, τα καρύδια και το φύτρο σιταριού.

Οι ευεργετικές ιδιότητες των ω 3 λιπαρών οξέων στην υγεία

  • Τα λιπαρά αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος
  • Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει πως μειώνουν τη σύνθεση λιποπρωτεινών πολύ χαμηλής πυκνότητας VLDL από το συκώτι, και συμβάλλουν στη γρήγορη απομάκρυνση τους από το αίμα
  • Μειώνουν το βαθμό πηκτικότητας του αίματος και αποτρέπεουν την δημιουργία θρόμβων
  • Τα ω-3 εμπλέκονται άμεσα στη σύνθεση των καλών εικοσανοειδών, σε αντίθεση με τα ω-6 που εμπλέκονται στη σύνθεση των κακών. Τα εικοσανοειδή είναι από τις πιο ισχυρές ορμόνες και συντίθενται απ’ όλα τα κύτταρα του σώματος. Δρουν σαν μεσολαβητές και Εκκρίνονται για να ελέγχουν το εξωτερικό περιβάλλον και να ενημερώνουν το κύτταρο για το τι συμβαίνει σε αυτό
  • Πολύ σημαντική είναι και η συμβολή των Ω3 λιπαρών στην καλή εγκεφαλική λειτουργία καθυστερώντας την εκδήλωση της νόσου Alzheimer και αυξάνοντας την ικανότητα μάθησης και συγκέντρωσης από την παιδική ακόμη ηλικία
  • Επίσης ρυθμίζουν τη γλυκόζη στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου Ι σε παιδιά με οικογενειακό ιστορικό
  • Μια διατροφή πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα φαίνεται να προστατεύει από παθήσεις των ματιών που εμφανίζονται στην τρίτη ηλικία
  • Δρουν ενάντια στο άσθμα, τη ψωρίαση, τα εγκαύματα, την ελκώδη κολίτιδα και άλλα φλεγμονώδη και αυτοάνοσα νοσήματα
  • Μειώνουν τις φλεγμονές μέσα από την ρύθμιση της παραγωγής προσταγλανδινών και λευκοτριενίων
  • Συμβάλλουν στην υγεία των αρθρώσεων και μειώνουν τον πόνο σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα
  • Επιπλέον, τα ω3 συμβάλλουν στην αύξηση του ασβεστίου στο αίμα, προλαμβάνοντας την εμφάνιση της οστεοπόρωσης
  • Προστατεύουν από πολλά είδη καρκίνου, συμβάλλοντας στην πρόληψη της καρκινογένεσης

Η ανεπάρκεια των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων επιφέρει διάφορα συμπτώματα όπως κόπωση, κακή μνήμη, ξηρό δέρμα, προβλήματα στην καρδιά, κατάθλιψη και κακή κυκλοφορία του αίματος.

Σημαντικό είναι, επίσης, να έχουμε μια καλή αναλογία ω3 και ω6 λιπαρών οξέων, γιατί ενώ τα ω-3 έχουν την ικανότητα να μειώνουν την φλεγμονή, η μεγάλη κατανάλωση ω-6 λιπαρών οξέων και η χαμηλή πρόσληψη ω-3 λιπαρών μπορεί να επιτείνουν την φλεγμονή. Αυτή η αναλογία σε μια δυτικού τύπου διατροφή με χαμηλή κατανάλωση ψαριών και μεγάλη κατανάλωση άλλων ελαίων εκτός του ελαιόλαδου, δύσκολα επιτυγχάνεται!

Με δεδομένα τα παραπάνω γίνεται σχεδόν επιτακτική η πρόσληψη λιπαρών οξέων Ω-3 με τη μορφή του συμπληρώματος.


ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΡΙΑΚΗ ΑΠOΣΤΑΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ
Θύματα της υψηλής ρύπανσης του περιβάλλοντος και του νερού ειδικότερα έχουν υπάρξει και τα ψάρια. Παρότι μας προσφέρουν τόσο σημαντικά θρεπτικά συστατικά και λιπαρά οξέα, μας φορτώνουν άθελα τους και με επιβλαβή για τον οργανισμό μας συστατικά, όπως τα βαρέα μέταλλα. Οπότε σε αυτή τη περίπτωση καλό θα ήταν να έχει προηγηθεί μοριακή απόσταξη στο έλαιο του ψαριού για να γίνει ο διαχωρισμός από τα επιβαρυντικά συστατικά, όπως βαρέα μέταλλα, φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα.Η μοριακή απόσταξη των ιχθυελαίων είναι μια μέθοδος επεξεργασίας σε χαμηλή θερμοκρασία και ήπιες συνθήκες χειρισμού.


ΤI EINAI TA PCB’S

Τα PCB’S (Polychlorinated biphenyls) ή αλλιώς πολυχλωριωμένα διφαινύλια είναι ομάδα από 209 συνθετικά παρασκευασμένους χλωριωμένους αρωματικούς υδρογονάνθρακες. Τα PCBs είχαν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο αριθμό εφαρμογών έως ότου απαγορευτούν, με αποτέλεσμα να ανιχνεύονται σε πολλά βιολογικά και περιβαλλοντικά δείγματα, μεταξύ τους και το θαλασσινό νερό όπου ζουν τα ψάρια. Τα PCBs μπορεί να έχουν βραχείες ή χρόνιες επιδράσεις στον άνθρωπο. Έτσι, έκθεση σε πολυχλωριωμένα διφαινύλια μπορεί να προκαλέσει ερεθισμούς στα μάτια, τη μύτη, και το λαιμό, ενώ υψηλές συγκεντρώσεις επιδρούν και στο ήπαρ. Μακροπρόθεσμα έχει αναφερθεί ότι ενοχοποιούνται για καρκίνο, ενώ προκαλούν και μείωση του IQ και δυσλειτουργία διαφόρων οργάνων του σώματος.


 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΑΝΙΟ
Το εξάνιο είναι ένα αλκάνιο, δηλαδή ένας άκυκλος κορεσμένος υδρογονάνθρακας. Η τοξικότητα του εξανίου είναι σχετικά χαμηλή αν και σε μακροχρόνια επίδραση ή μεγαλύτερη συγκέντρωση παρατηρείται ατροφία των σκελετικών μυών και προβλήματα με την όραση. Θα λέγαμε λοιπόν ότι η τοξικότητα του εξανίου είναι νευροπαθητική. Έχουν παρατηρηθεί τυπικές περιπτώσεις πολυνευροπάθειας σε ανθρώπους με μακροχρόνια έκθεση σε εξάνιο. Το εξάνιο έχει συνδεθεί με αποδόμιση του περιφερειακού και του κεντρικού νευρικού συστήματος. Το 2001 το U.S. Environmental Protection Agency εξέδωσε κανονισμούς για τον περιορισμό της έκθεσης ανθρώπων σε ατμούς εξανίου, αποδίδοντάς του και καρκινογόνες ιδιότητες.

Συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (ιχθυέλαιο) διατίθενται σε υγρή μορφή, σε κάψουλες και σε χάπια. Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να παίρνουν 3 γραμμάρια την ημέρα, χωρίς παρενέργειες

Η λήψη μεγαλύτερης ποσότητας δεν συνιστάται, γιατί αυξάνει τον κίνδυνο αιμορραγίας.

Διαβάστε, επίσης,

Η υψηλή χοληστερίνη μπορεί να καταπολεμηθεί με συμπληρώματα διατροφής

Ο σακχαρώδης διαβήτης μπορεί να αντιμετωπισθεί με συμπληρώματα διατροφής

Τα ω-3 έχουν ευεργετική επίδραση στην καρδιοαγγειακή υγεία

Οι βιταμίνες για να μην έχουν τα παιδιά σας εκ γενετής ελαττώματα

Οι βιταμίνες για την εγκυμοσύνη

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

Η θεραπεία του Ακτουάριου για τον καρκίνο

Υπερτροφές που πρέπει να καταναλώνετε με μέτρο

Ρυθμίστε τις ορμόνες σας για να φτιάξετε τη διάθεσή σας

Σαρδέλες παντρεμένες

Όλες οι αλήθειες για τις καρδιακές παθήσεις

 Εναλλακτικές θεραπείες για την νόσο Crohn

Πώς να ξεχωρίζετε τα φρέσκα βιολογικά αυγά

Βότανα για την αρθρίτιδα και τον πόνο των αρθρώσεων

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Η διατροφή που καταπολεμά την κατακράτηση υγρών

Συμβουλές για να απαλλαγείτε από τις χρόνιες ασθένειες

Μήπως έχετε πέτρες στη χοληδόχο κύστη;

Ρίξτε τα τριγλυκερίδιά σας

Τροφές για να καθαρίσετε τη νικοτίνη από το σώμα σας

Έλεγχος καπνιστών

Κάπνισμα και καρδιοαγγειακές παθήσεις

Διατροφή για την υπέρταση

Κρανιοεγκεφαλική κάκωση

Ποιοι πρέπει να παίρνουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Γιατί όσοι έχουν υποθυρεοειδισμό δεν μπορούν να χάσουν βάρος

Τα πεπτίδια για την απώλεια μνήμης

Διατροφή για τον καταρράκτη

Τροφή για το μυαλό

Πώς το έντερό σας επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου σας

Τα πεπτίδια για το σύνδρομο Raynaud

Η θεραπεία του καρκίνου με πεπτίδια

Πεπτίδια για ανάρρωση από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την υγεία της καρδιάς σας

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για τις αρθρώσεις και τους μυς

Άσθμα

Καρκίνος προστάτη

Δίαιτα για πενηντάρες

Τροφές που προστατεύουν το στήθος απ' τον καρκίνο

Πρόχειρο φαγητό και κατάθλιψη

Διατροφή στο τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης

Δίαιτα για το σύνδρομο Sjögren

Τα καλύτερα για τις ημικρανίες

Να τρώτε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα

Η διατροφή στον καρκίνο του παχέος εντέρου

Αθηροσκλήρωση

Οι βιταμίνες για την αθηροσκλήρωση

Θεραπευτική γιόγκα για την κατάθλιψη

Το πιο υγιεινό γάλα για εσάς

 Ιχθυέλαια

Τρόφιμα για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου

Πρόληψη του καρκίνου του προστάτη

Η σημασία της πρόληψης στον καρκίνο του μαστού

Χρήσιμες πληροφορίες για τα ψάρια

Τα παχιά ψάρια προστατεύουν από τον καρκίνο νεφρού

 Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Τα καλύτερα βότανα για τον προστάτη

Τα οφέλη από τις σαρδέλες

Τα θαλασσινά στην εγκυμοσύνη

Συμπληρώματα ωμέγα 3 λιπαρών οξέων

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα κατά του καρκίνου του μαστού

Έξυπνοι τρόποι να μειώσετε τις ρυτίδες σας

Η διατροφή και η άσκηση κατά τον θηλασμό

Τροφές φάρμακα

Οι καλύτερες τροφές για την καρδιά

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1859 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 29 Μαΐου 2016 09:50
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!