Πέμπτη, 03 Σεπτεμβρίου 2015 18:07

Παραδοσιακή ελληνική διατροφή

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Η καλύτερη διατροφή στον κόσμο για να έχετε την υγεία σας

Παραδοσιακή ελληνική διατροφή

  • Κυριακές και γιορτές κρέας
  • Φρέσκα ψάρια σε καλό καιρό
  • Παστά ψάρια όλο το χρόνο
  • Ελαιόλαδο καθημερινά
  • Όσπρια όλο το χρόνο
  • Λαδερά μόνο στην εποχή τους.
  • Γάλα καθημερινά
  • Σαλάτες εποχής
  • Βραστά λαχανικά 
  • Άφθονα φρούτα καθημερινά
  • Ψωμί καθημερινά

Αυτή είναι η ελληνική παραδοσιακή διατροφή, η μεσογειακή διατροφή. Βέβαια, ανάλογα με τη χώρα της Μεσογείου παρατηρούνται διαφοροποιήσεις....

Η χρήση ελαιόλαδου και η κατανάλωση άφθονων φρούτων, οσπρίων και χορταρικών είναι τα κοινά σημεία όλων των χωρών της Μεσογείου.

Όλοι το παραδέχονται παγκοσμίως πως η ελληνική διατροφή έχει πολλά οφέλη για την υγεία και προφυλάσσει από στεφανιαία νόσο και πολλές μορφές καρκίνου.

Βέβαια τις προηγούμενες δεκαετίες οι Έλληνες είχαν απομακρυνθεί από τη Μεσογειακή Διατροφή και έκαναν μια δυτικού τύπου δίαιτα με πολλά λιπαρά, βούτυρα, κρέμες γάλακτος, αλλαντικά και άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχουν κατανοηθεί οι συνέπειες αυτών των διατροφικών συνηθειών στην υγεία μας και ευτυχώς έχουμε ενσωματώσει πολλά μεσογειακά διατροφικά στοιχεία στην καθημερινή μας διατροφή.


Τα κύρια χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής

Η μεσογειακή διατροφή έχει πολλούς υδατάνθρακες και φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

-Οι άφθονες φυτικές ίνες προέρχονται από τρόφιμα, όπως το ψωμί, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα φρούτα

-Το ελαιόλαδο είναι η μόνη πηγή λιπαρών

-Περιλαμβάνονται μέτριες ποσότητες ψαριού, πουλερικών, γαλακτοκομικών και αυγών

-Μικρή ποσότητα κόκκινου κρέατος

-Κρασί με μέτρο και την ώρα των γευμάτων 


Τα πλεονεκτήματα της Μεσογειακής Διατροφής

  • Είναι υγιεινή και δεν είναι βαρετή

Η ελληνική παραδοσιακή διατροφή είναι υγιεινή και εύγευστη. Με τόσα λαχανικά, όσπρια και δημητριακά μπορείτε  να ετοιμάσετε πολλά πιάτα με ελαιόλαδο και άφθονα μυρωδικά (ρίγανη, δυόσμος, βασιλικό, θρούμπη). 

  • Έχει ποικιλία

Η ποικιλία και η πολυχρωμία με τις σαλάτες, τις ελιές, τα τυριά, τα μεζεδάκια, το τζατζίκι, την μελιτζανοσαλάτα και τη σκορδαλιά, αλλά και το ψωμί είναι εντυπωσιακές. Τα τρόφιμα στην παραδοσιακή ελληνική κουζίνα μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς τρόπους. Τα χόρτα μπορούν να γίνουν σαλάτα, πίτες, κεφτέδες, τσιγαριαστά και να συνοδεύουν και το κρέας.

  • Προστατεύει την καρδιά 

Οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών που κάνουν αυτή τη διατροφή έχουν πολύ μικρότερα ποσοστά στεφανιαίας νόσου και μικρότερη θνησιμότητα από αυτή.

  • Προφυλάσσει από πολλές μορφές καρκίνου

Η ελληνική παραδοσιακή διατροφή προστατεύει από σακχαρώδη διαβήτη, παχυσαρκία και πολλές μορφές καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου. Οι φυτικές ίνες προστατεύουν από τον καρκίνο εντέρου, μαστού, ενδομητρίου και προστάτη. Αλλά και τα άφθονα φρούτα και λαχανικά έχουν αντικαρκινική δράση για όλες τις μορφές του καρκίνου, αλλά και του πεπτικού.

  • Είναι αντιγηραντική

Τα τρόφιμα της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και είναι αντιγηραντικά. Στα αντιοξειδωτικά ανήκουν οι βιταμίνες Α, Ε και C, το β-καροτένιο και τα φλαβονοειδή (κρασί), τα φαινολικά οξέα (φρούτα, λαχανικά, ελαιόλαδο), που καταπολεμούν την οξείδωση και τη γήρανση των κυττάρων. Ο άνθρωπος σήμερα εκτίθεται σε πολλούς οξειδωτικούς παράγοντες σε σχέση με το παρελθόν (στρες, μόλυνση του περιβάλλοντος, κάπνισμα) και τα αντιοξειδωτικά στη διατροφή χαρίζουν υγεία και μακροζωϊα.

Να υπάρχει πολυχρωμία στο τραπέζι σας

Διαβάστε, επίσης,

Συνταγές για αλκαλοποίηση του οργανισμού

Υγιεινό μαγείρεμα στο ταψί

Υγιεινό μαγείρεμα στην κατσαρόλα

Ντοματοκεφτέδες Σαντορίνης

Που κάνει καλό το χαμομήλι

Ντολμαδάκια γιαλαντζί

Τα πικρά θεραπεύουν τον καρκίνο

Είναι υγιεινά τα γλυκά του κουταλιού;

Τα καλύτερα κόλπα για να παραμείνετε νέοι

Φυσική αντικαρκινική ουσία

Τι είναι τα φυτοχημικά

Υγιεινή χωριάτικη σαλάτα

Η νοστιμότερη φέτα

Τα πιο νόστιμα γεμιστά

Συμβουλές για πιο υγιεινά πιάτα

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Το ελαιόλαδο προστατεύει τα κόκκαλα

Τόνος με πράσα

Σαλάτα με μαυρομάτικα φασόλια

Τραχανάς

Παντζάρια ψημένα στο αλουμινόχαρτο

Παστέλι με αμύγδαλα μέλι και σουσάμι

Φαγκρί ψημένο με μυρωδικά στη λαδόκολλα

Μελιτζανοσαλάτα

Κρεμμυδόσουπα

Αστακομακαρονάδα

Συκωταριά κρασάτη

Κρέμα ντομάτας με δυόσμο

Όσπρια

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

Γιατί η μεσογειακή διατροφή έχει αντικαρκινική δράση

Κερκυραϊκή παστιτσάδα

Γαύρος μαριναρισμένος με δυόσμο και φρέσκια ρίγανη

Τα καλύτερα Ελληνικά τοπικά φαγητά

Χρωματιστά γεύματα

www.emedi.gr

 

 

 

 

Διαβάστηκε 998 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 03 Σεπτεμβρίου 2015 21:38
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!