Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017 09:29

Αν έχετε καρδιοαγγειακό κίνδυνο τα τρώτε καθημερινά μούρα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η καθημερινή κατανάλωση μούρων μειώνει τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης

 

 

Οι ανθοκυανίνες είναι αντιοξειδωτικές χρωστικές ουσίες που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά κι έχουν πολλά οφέλη για το καρδιαγγειακό μας σύστημα. Τα οφέλη συνδέονται με την ικανότητά τους να επηρεάζουν την έκφραση των χημικών ουσιών που εκκρίνονται από τα αιμοπετάλια στο αίμα.

Nutrition & Metabolism

Οι ανθοκυανίνες είναι οι χρωστικές ουσίες που βρίσκονται σε πολλά φρούτα όπως τα μαύρα σμέουρα, τα βατόμουρα, τα μούρα, τα μούρνα, τα φραγκοστάφυλα, οι φράουλες κ.ά και έχουν πολλά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Οι υδατοδιαλυτές κενοτοπικές χρωστικές των φρούτων αυτών μπορεί να είναι κόκκινες, μωβ ή μπλε ανάλογα με το ρΗ. Ανήκουν στα μόρια που ονομάζονται φλαβονοειδή.

Το χρώμα των φρούτων και λαχανικών είναι το κλειδί για την επισήμανση των τροφίμων που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Η καθημερινή κατανάλωση μούρων μειώνει τους δείκτες φλεγμονής στο σώμα

320 mg ανά ημέρα καθαρές ανθοκυανίνες, που ισοδυναμούν με περίπου 100 γραμμάρια φρέσκα βατόμουρα και φραγκοστάφυλα, για 24 εβδομάδες προκαλούν σημαντικές μειώσεις των επιπέδων χημειοκινών του αριθμού των αιμοπεταλίων και παρατηρούνται χαμηλότερα επίπεδα δεικτών φλεγμονής σε άτομα με αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.

Οι χημειοκίνες αιμοπεταλίων εμπλέκονται στις φλεγμονώδεις αντιδράσεις, την ανοσολογική απάντηση, και άλλες πτυχές της ανάπτυξης της αθηροσκλήρωσης.

Τα επίπεδα των CXCL7, CXCL5, CXCL8, CXCL12 και CCL2 χημειοκινών των αιμοπεταλίων στο πλάσμα μειώνονται σημαντικά μετά τη λήψη ανθοκυανινών για 24 εβδομάδες.

Τα μειωμένα επίπεδα ορισμένων χημειοκινών των αιμοπεταλίων μετά την λήψη ανθοκυανίνης συσχετίζονται στενά με τα λιπίδια ορού και τα επίπεδα των φλεγμονωδών μορίων με αποτέλεσμα να αναστέλλεται η αθηροσκλήρωση.

Μετά την πρόσληψη 320 mg καθαρών ανθοκυανών για 24 εβδομάδες, η CXCL7 μειώνεται κατά 12,3%, η CXCL5 κατά 10% η CXCL8 κατά 6%, η CXCL12 κατά 8,1% και η CCL2 κατά 11,6%.

Είναι ενδιαφέρον, ότι οι μειώσεις στα επίπεδα CXCL7 και CCL2 συσχετίζονται θετικά με μειώσεις της χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης χοληστερόλης ορού (LDL-C), της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (hsCRP) και της ιντερλευκίνης-1 βήτα (IL- 1β).

Επιπλέον, τα χαμηλότερα επίπεδα CXCL8 προκαλούν αύξηση στα επίπεδα της HDL-χοληστερόλης και μείωση στα επίπεδα της διαλυτής Ρ-σελεκτίνης (SP-σελεκτίνης).

Οι ανθοκυανίνες ασκούν προστατευτική δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα, που επιτυγχάνεται μέσω της  ρύθμισης των χημειοκινών των αιμοπεταλίων, το μεταβολισμό των λιπιδίων και της φλεγμονής, στις οποίες οι χημειοκίνες αιμοπεταλίων παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Διαβάστε, επίσης,

Χρήσιμες πληροφορίες για τα αντιοξειδωτικά

Μούρα που θεραπεύουν γρήγορα τον καρκίνο

Τα καλύτερα τρόφιμα κατά του καρκίνου

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Παγωμένη κρέμα βατόμουρων

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι υγιεινά;

Χρήσιμες πληροφορίες για τις υπερτροφές

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μουρνιά

Χρωματιστά γεύματα

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Οι καλύτερες τροφές αποτοξίνωσης

Είναι κατάλληλες οι κετόνες βατόμουρων για το αδυνάτισμα;

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

Σμέουρα

Πώς πρέπει να τρώγονται τα φρούτα

Τροφές φάρμακα

Οι καλύτερες τροφές για να ρίξετε την κακή χοληστερίνη

Βατόμουρα

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 261 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Our website is protected by DMC Firewall!