Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013 09:13

Στοχευμένες τοπικές θεραπείες στον καρκίνο

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Καινοτομίες στη θεραπεία του καρκίνου με μικροφυσαλίδες και νανοσωματίδια

Κάνοντας μία ανασκόπηση των πιο πρόσφατων δημοσιευμένων μελετών για τη χρήση μικροφυσαλίδων (microbubble) και νανοσωματιδίων (nanocarrier) παρατηρούμε ότι σε συνδυασμό με την υπερηχογραφική καθοδήγηση και την ενεργοποίηση αποτελεί πια  στοχευμένη μέθοδο χορήγησης φαρμάκων. Στη διάρκεια των τελευταίων μηνών έχουν δημοσιευθεί δεκάδες έγγραφα, που παρέχουν νέες πληροφορίες σχετικά με τις κλινικές εφαρμογές των μεθόδων αυτών και τις δυνατότητές τους για την χορήγηση των χημειοθεραπευτικών μόνο στο απαιτούμενο μέρος του σώματος, ελαχιστοποιώντας έτσι τις συστηματικές παρενέργειες.

Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη παρουσιάζει τη χρήση των λιποσωμάτων για τη μεταφορά των μικροφυσαλίδων. Έτσι γίνεται ελεγχόμενη αποδέσμευση των  μικροφυσαλίδων που είναι φυσικός αέρας γεμάτος μικροσφαιρίδια, με τη βοήθεια των υπερήχων. Όταν εφαρμόζονται οι υπέρηχοι δημιουργούνται πόροι στις μεμβράνες των κυττάρων και αυτό ενισχύει την απορρόφηση των φαρμάκων. Οι μικροφυσαλίδες μπορούν να φορτωθούν με θεραπευτικά φάρμακα με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του φαρμάκου που περιέχουν νανοσωματίδια, όπως λιποσώματα στην επιφάνεια των νανοσωματιδίων.

Στη μελέτη χρησιμοποιήσαν λιποσώματα στις μικροφυσαλίδες με το αντικαρκινικό φάρμακο δοξορουβικίνη. Μεταγενέστερες σε in vitro δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι το υπερηχογράφημα που προκαλεί κατάρευση των μικροφυσαλίδων έχει σαν αποτέλεσμα την  απελευθέρωση της δοξορουβικίνης. Επιπλέον, η λιποσωμιακή δοξορουβικίνη που είναι φορτωμένη στις μικροφυσαλίδες, σε συνδυασμό με υπερήχους, έδειξε σημαντικά ισχυρότερη θανάτωση των καρκινικών κυττάρων σε σύγκριση με άλλες μεθόδους χορήγησης της δοξορουβικίνης.

Εν τω μεταξύ, οι ειδικοί από την Massey Cancer Center, Virginia Commonwealth University in Richmond, USA, μόλις δημοσίευσαν την επιτυχή εξάλειψη του καρκίνου του προστάτη in vivo με τη χρήση μικροφυσαλίδων. Στην εργασία τους που δημοσιεύθηκε τον Μάιο στα Πρακτικά της National Academy of Sciences, οι ερευνητές (Dash R, et al) περιγράφουν πώς ανέστειλαν αποτελεσματικά την ανάπτυξη του καρκίνο του προστάτη  σε ποντίκια ευαισθητοποιώντας τα καρκινικά κύτταρα με το φάρμακο sabutoclax και τη χρήση υπερήχων με στόχευση μικροφυσαλίδων (ιογενής  γονιδιακή θεραπεία).

Αυτές οι μέθοδοι θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε πολλές άλλες μορφές καρκίνου. Επιπλέον, το υπερηχογράφημα με στόχευση μικροφυσαλίδων θα μπορούσε να μεταφέρει απευθείας σε καρκίνους άλλους ιούς, θεραπευτικά γονίδια που δεν περιέχονται σε έναν ιό και ενδεχομένως, άλλες θεραπευτικές πρωτεΐνες.

Αυτές οι δύο μελέτες είναι η κορυφή των καινοτόμων αντικαρκινικών θεραπειών. Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι "η χορήγηση δοξορουβικίνης με τη βοήθεια μικροφυσαλίδων με τη βοήθεια υπερήχων ενισχύει τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού και του γλοιοβλαστώματος και ότι η  δραστηριότητα της πακλιταξέλης που χορηγείται με αυτόν τον τρόπο-φορτωμένο ήταν σημαντικά  μεγαλύτερη από άλλες μεθόδους χορήγησής της. Οι μικροφυσαλίδες που στοχεύουν το ειδικό προστατικό αντιγόνο έχει μελλοντικές δυνατότητες για τη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη και για στοχευμένες με φάρμακο θεραπείες.

Τα συμπεράσματα αυτών των μελετών δείχνουν ότι η καθοδήγηση με το υπερηχογράφημα που στοχευμένα δίνει τα φάρμακα στα καρκινικά κύτταρα θα αποτελεί σημαντική μέθοδο αντιμετώπισης του καρκίνου στο μέλλον, δίνοντας αντικαρκινικοούς παράγοντες απευθείας σε όγκους και ελαχιστοποιώντας έτσι τη δόση  των φαρμάκων που λαμβάνονται από τους γύρω υγιείς ιστούς.

Διαβάστε, επίσης,

Νανοσωματίδια από τσάι κατά του καρκίνου του προστάτη

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1512 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013 09:30
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd