Σάββατο, 04 Νοεμβρίου 2017 22:00

Οι καλύτερες βιταμίνες για τα οστά

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Διατηρείστε την υγεία των οστών σας

Η ομαλή ανάπτυξη των οστών και η συντήρησή τους σε υγιή κατάσταση απαιτεί βιταμίνη D σε ελάχιστη καθημερινή πρόσληψη 250 IU και βιταμίνη Α σε ελάχιστη καθημερινή πρόσληψη 2500 IU.

Αν υπάρχουν πόνοι από καρκίνο των οστών, αυτός αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με υψηλές δόσεις βιταμίνης C, μέχρι 10 γραμμάρια ημερησίως.

Συμβουλές για να κρατήσετε τα οστά σας υγιή

H διατροφή, η σωματική δραστηριότητα και άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής μπορούν να επηρεάσουν την οστική σας μάζα.

Τα οστά παρέχουν δομική στήριξη, προστατεύουν τα όργανά σας, στηρίζουν τους μυς και αποθηκεύουν ασβέστιο. Ενώ είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ισχυρά και υγιή οστά κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας, μπορείτε να λάβετε μέτρα κατά την ενηλικίωση για την προστασία της υγείας των οστών.

Γιατί είναι σημαντική η υγεία των οστών;

Τα οστά σας αλλάζουν συνεχώς και δημιουργείται νέο οστό και το παλαιό οστό διασπάται. Όταν είστε νέοι, το σώμα σας δημιουργεί τα οστά πιο γρήγορα από ό, τι διασπά τα παλιά οστά και η οστική μάζα αυξάνεται. Οι περισσότεροι άνθρωποι φθάνουν στην κορυφαία οστική μάζα τους γύρω στην ηλικία των 30. Μετά από αυτό, η αναμόρφωση του οστού συνεχίζεται, αλλά χάνετε λίγο περισσότερο οστική μάζα από ό, τι κερδίζετε.

Πόσο πιθανό είναι να αναπτύξετε οστεοπόρωση, μια κατάσταση που κάνει τα οστά  αδύναμα και εύθραυστα, εξαρτάται από την ποσότητα της οστικής μάζας που θα αποκτήσετε μέχρι να φτάσετε στην ηλικία των 30 ετών και πόσο γρήγορα θα την χάσετε μετά από αυτό. Όσο υψηλότερη είναι η μέγιστη οστική μάζα, τόσο περισσότερο οστά έχετε στην τράπεζα και τόσο λιγότερο πιθανό είναι να αναπτύξετε οστεοπόρωση καθώς μεγαλώνετε.

Τι επηρεάζει την υγεία των οστών;

Ένας αριθμός παραγόντων μπορεί να επηρεάσει την υγεία των οστών: 

-Η ποσότητα του ασβεστίου στη διατροφή σας. Μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε ασβέστιο συμβάλλει στη μείωση της οστικής πυκνότητας, στην πρόωρη απώλεια οστικής μάζας και σε αυξημένο κίνδυνο κατάγματος.

-Σωματική δραστηριότητα. Οι άνθρωποι που είναι σωματικά αδρανείς έχουν υψηλότερο κίνδυνο οστεοπόρωσης από ό, τι οι πιο δραστήριοι ομόλογοί τους.

-Χρήση καπνού και αλκοόλ. Οι έρευνες δείχνουν ότι η χρήση καπνού συμβάλλει στην αδυναμία των οστών. Ομοίως, η τακτική κατανάλωση περισσότερων από δύο αλκοολούχων ποτών ημερησίως αυξάνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, πιθανώς επειδή το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματος να απορροφά το ασβέστιο.

-Φύλο. Υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος οστεοπόρωσης εάν είστε γυναίκα, επειδή οι γυναίκες έχουν λιγότερο οστίτη ιστό από τους άνδρες.

-Δείκτης Μάζας Σώματος. Είστε, επίσης, σε κίνδυνο εάν είστε εξαιρετικά λεπτός (με δείκτη μάζας σώματος 19 ή λιγότερο) ή έχετε ένα μικρό σκελετό επειδή  έχετε μικρότερη οστική μάζα από την ηλικία σας.

-Ηλικία. Τα οστά σας γίνονται λεπτότερα και πιο αδύναμα καθώς μεγαλώνετε.

-Φυλή και οικογενειακό ιστορικό. Διατρέχετε μεγαλύτερο κίνδυνο οστεοπόρωσης εάν είστε λευκοί ή ασιάτες. Επιπλέον, η κατοχή γονέα ή αδελφού που έχει οστεοπόρωση, σας θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο, ειδικά εάν έχετε επίσης οικογενειακό ιστορικό καταγμάτων.

-Επίπεδα ορμονών. Οι αυξημένες θυρεοειδικές ορμόνες μπορεί να προκαλέσουν απώλεια οστικής μάζας. Στις γυναίκες, η οστική απώλεια αυξάνεται δραματικά στην εμμηνόπαυση λόγω της πτώσης των επιπέδων των οιστρογόνων. Η παρατεταμένη απουσία εμμηνόρροιας (αμηνόρροια) πριν από την εμμηνόπαυση αυξάνει, επίσης, τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Στους άνδρες, τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης μπορούν να προκαλέσουν απώλεια οστικής μάζας.

-Διατροφικές διαταραχές και άλλες καταστάσεις. Τα άτομα που έχουν ανορεξία ή βουλιμία κινδυνεύουν από απώλεια οστικής μάζας. Επιπλέον, η χειρουργική επέμβαση στο στομάχι (γαστρεκτομή), η χειρουργική επέμβαση απώλειας βάρους και καταστάσεις, όπως η νόσος του Crohn, η κοιλιοκάκη και η ασθένεια του Cushing μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα του οργανισμού σας να απορροφά το ασβέστιο.

-Ορισμένα φάρμακα. Η μακροχρόνια χρήση κορτικοστεροειδών φαρμάκων, όπως η πρεδνιζόνη, η κορτιζόνη, η πρεδνιζολόνη και η δεξαμεθαζόνη, είναι επιβλαβή για τα οστά. Άλλα φάρμακα που ενδέχεται να αυξήσουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης περιλαμβάνουν τους αναστολείς αρωματάσης για τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού, τους επιλεκτικούς αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης, τη μεθοτρεξάτη, ορισμένα φάρμακα κατά της επιληψίας, όπως η φαινυτοΐνη  και η φαινοβαρβιτάλη, και οι αναστολείς της αντλίας πρωτονίων.

Τι μπορείτε να κάνετε για να κρατήσετε τα οστά σας υγιή;

Συμπεριλάβετε αρκετό ασβέστιο στη διατροφή σας. Για τους ενήλικες ηλικίας 19 έως 50 ετών και για τους άνδρες ηλικίας 51 έως 70 ετών, το συνιστώμενο διαιτητικό ποσοστό (RDA) είναι 1.000 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου ημερησίως. Η σύσταση αυξάνεται στα 1.200 mg την ημέρα για τις γυναίκες μετά την ηλικία των 50 ετών και για τους άνδρες μετά την ηλικία των 70 ετών. Καλές πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αμύγδαλα, το μπρόκολο, το καλαμπόκι, οι σαρδέλες με τα κόκαλα,  και τα προϊόντα σόγιας, όπως το tofu. Αν δυσκολεύεστε να πάρετε αρκετό ασβέστιο από τη διατροφή σας, ρωτήστε το γιατρό σας για συμπληρώματα.

Δώστε προσοχή στη βιταμίνη D. Το σώμα σας χρειάζεται βιταμίνη D για την απορρόφηση του ασβεστίου. Για τους ενήλικες ηλικίας 19 έως 70 ετών, το RDA της βιταμίνης D είναι 600 διεθνείς μονάδες (IU) την ημέρα. Η σύσταση αυξάνεται σε 800 IU ημερησίως για ενήλικες ηλικίας 71 ετών και άνω. Καλές πηγές βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, οι κρόκοι αυγών και το εμπλουτισμένο γάλα. Το φως του ήλιου συμβάλλει, επίσης, στην παραγωγή βιταμίνης D από το σώμα. Εάν ανησυχείτε ρωτήστε το γιατρό σας για συμπληρώματα.

Συμπεριλάβετε τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινή σας ρουτίνα. Οι ασκήσεις με βάρη, το περπάτημα, το τζόκινγκ, το τένις και η αναρρίχηση, μπορούν να σας βοηθήσουν να χτίσετε δυνατά οστά και να επιβραδύνετε την οστική απώλεια.

Αποφύγετε την κατάχρηση ουσιών. Μην καπνίζετε. Αποφύγετε να πίνετε περισσότερα από δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα.

Η μέτρηση οστικής πυκνότητας καθορίζει το ποσοστό απώλειας των οστών σας. Με την αξιολόγηση αυτών των πληροφοριών και των παραγόντων κινδύνου, ο γιατρός σας μπορεί να αξιολογήσει εάν είστε υποψήφιος για φαρμακευτική αγωγή για να βοηθήσετε στην επιβράδυνση της οστικής απώλειας.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την οστεοπόρωση

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την οστεοπόρωση

osteoporosh 3

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό.

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφικά σφάλματα που πρέπει να διορθώσετε

Ποιοι πρέπει να παίρνουν φαρμακευτική κάνναβη

Το ασβέστιο από μόνο του δεν μπορεί να διατηρήσει την υγεία των οστών

Το έντερο υπεύθυνο για όλες τις ασθένειες

Ποιοι πρέπει να παίρνουν ασβέστιο

Ψευδάργυρος

Γιατί πρέπει καθημερινά να παίρνετε βιταμίνη D

Χρήσιμες πληροφορίες για το ασβέστιο

Το ασβέστιο και το μαγνήσιο μαζί κάνουν θαύματα

Να αποφεύγετε το γάλα στον καφέ

Αδυνατίστε με ασβέστιο

Αντιμετώπιση υπερασβεστιαιμίας

Χρήσιμες πληροφορίες για τον δολομίτη

Όταν κάποιος δεν μπορεί να καταναλώσει γαλακτοκομικά

Ασβέστιο

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την εμμηνόπαυση

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για το ενδοκρινικό σύστημα και τον μεταβολισμό

Πλήρες check up για οστεοπόρωση

Τα καλύτερα για την οστεοπόρωση

Γιατί πρέπει καθημερινά να παίρνετε βιταμίνη D

Πώς πρέπει να παίρνετε τα διφωσφονικά από το στόμα;

Ότι πρέπει να κάνετε αν είσαστε στην εμμηνόπαυση

Οστεοπόρωση στους άνδρες

Νεανική οστεοπόρωση

Οστεοπόρωση

Υγεία των οστών

Το ελαιόλαδο προστατεύει τα κόκκαλα

Ήλιος και βιταμίνη D

Τι είναι η εμμηνόπαυση;

Οι γυναικείες ορμόνες

Bιταμίνες για την εμμηνόπαυση

Τροφές φάρμακα

Το Φαρμακείο του Θεού

Τα γηριατρικά σύνδρομα

Πρόληψη και θεραπεία ασθενειών με την άσκηση

Γιατί πρέπει να ξεκινήσετε από αύριο το περπάτημα

Οστεοπόρωση

Άσκηση για όσους πάσχουν από οστεοπόρωση

Έλεγχος οστεοπόρωσης

Έλεγχος οστεοπόρωσης με το κινητό σας

Το τεστ ενός λεπτού για την οστεοπόρωση

Η οστεοπόρωση χτυπάει και τους άντρες

Εμφυτεύσιμη συσκευή για την οστεοπόρωση

Ο ρόλος των οστών στον διαβήτη

Βότανα για τα οστά και τις αρθρώσεις

Denosumab σε οστικές μεταστάσεις

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 385 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 05 Νοεμβρίου 2017 17:50
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Κατάγματα του βραχιονίου Οστεομαλακία »
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd