Дървен материал от www.emsien3.com

The best bookmaker bet365

The best bookmaker bet365

Menu

Το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες

Το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες

Burnout στις γυναίκες

 

 

Το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες προσβάλλει την σωματική και ψυχική υγεία των γυναικών.

Είναι αποδεκτό ότι οι γυναίκες, σήμερα, στρεσάρονται περισσότερο από τους άνδρες.

Το χρονικό ενός 24ώρου της γυναίκας

-Ξυπνάει νωρίτερα από τους άλλους το πρωί και πάντα με κόπωση και ατονία, γιατί δεν προλαβαίνει να ξεκουραστεί.

-Ετοιμάζει το πρωινό για όλους, η ίδια δεν έχει χρόνο να φάει οτιδήποτε. Μόνο καφέ πίνει.

-Στη συνέχεια τσεκάρει τη λίστα με όσα πρέπει να γίνουν μέσα στην ημέρα και τους ενημερώνει όλους στο σπίτι.

-Σε λίγη ώρα τρέχοντας πάει στη δουλειά εξαντλημένη και δουλεύει περισσότερο από όλους, νιώθοντας όμως την κούραση, την ευσυγκινησία και την εξάντληση, το στρες και την πίεση.

-Μετά τη δουλειά στο σπίτι είναι πτώμα στην κούραση και η διάθεση για οτιδήποτε, όπως για άσκηση δεν υπάρχει. Το μόνο που θα ήθελε, αλλά δεν μπορεί να το κάνει είναι να κοιμηθεί.

Τέσσερις στις δέκα γυναίκες βρίσκονται σε BurnOut.

 

Το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες είναι και ορμονοεξαρτώμενο. 

Βιολογικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες καθιστούν τις γυναίκες πιο ευάλωτες σε πάσης φύσεως προβλήματα ψυχικής υγείας. Είναι γεγονός ότι τα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης είναι διπλάσια στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας.

Το burnout στις γυναίκες είναι αποτέλεσμα φυσικά των πολλαπλών κοινωνικών ρόλων που επωμίζονται αυτές και των στρεσογόνων βιολογικών περιόδων στη ζωή τους, λόγω της επίδρασης των ορμονών (έμμηνος ρύση, εγκυμοσύνη, τοκετός, λοχεία, εμμηνόπαυση). Μεγάλο ρόλο παίζουν και οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής μας. 

Και εκτός αυτού οι απαιτήσεις της κοινωνίας είναι πολλές: Οι γυναίκες πρέπει να είναι καλές επαγγελματίες, οι γυναίκες πρέπει να μην παραμελούν την οικογένειά τους, οι γυναίκες πρέπει να προσέχουν την εμφάνισή τους και να έχουν κουλτούρα και υπαρξιακές ανησυχίες. Παράλληλα πρέπει να βρίσκουν χρόνο να γυμνάζονται.

Όμως, σύμφωνα με τις στατιστικές οι γυναίκες δεν έχουν προσωπικό χρόνο και οι προσδοκίες που έχει η κοινωνία από αυτές είναι μεγάλες. Το burnout είναι και απόρροια των εξουθενωτικών προσδοκιών που έχουν οι ίδιες οι γυναίκες από τον εαυτό τους. Οι γυναίκες, σήμερα, θέλουν να κάνουν τα πάντα και προκαλούν βλάβη στον εαυτό τους και οδηγούνται σε ολική κατάρρευση. Η τελειομανία κάνει κακό στην υγεία και την ευτυχία, προκαλεί στρες, burnout, κατάθλιψη, άγχος, διατροφικές διαταραχές, κόπωση και πρόωρο θάνατο.

Οι γυναίκες σήμερα μπορούν να αποκτήσουν ηγετικούς ρόλους στην κοινωνία, αλλά με πολύ μεγάλο προσωπικό τίμημα. Πιέζουν τους εαυτούς τους να διεκπεραιώσουν τα πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Ειδικά, οι γυναίκες στην ηλικία των 40 και θέλουν να ανέλθουν επαγγελματικά, αλλά έχουν ταυτόχρονα μικρά παιδιά και ηλικιωμένους γονείς κι έτσι δεν έχουν σημαντική βοήθεια και παλεύουν να κρατήσουν τις ισορροπίες σε όλα τα επίπεδα.


Τα προειδοποιητικά συμπτώματα του burnout στις γυναίκες:

Αϋπνία

Ατονία

Ευερεθιστότητα

Κατάρρευση

Άγχος

Πονοκέφαλος

Νευρικότητα

Ευερέθιστο έντερο

Η κατάσταση σήμερα για τις γυναίκες είναι δύσκολη... Δουλεύουν 15 ώρες την ημέρα, το βράδυ γυρίζουν σπίτι να διαβάσουν τα παιδιά και να μαγειρέψουν για την επόμενη μέρα... Είναι δυνατόν να μην νιώθουν εξουθένωση και αίσθημα ανεπάρκειας σε όλους τους τομείς;

Τρόποι αντιμετώπισης του burn out στις γυναίκες:

-Διοργανώστε κάτι που θα προκαλέσει αποφόρτιση των σκέψεών σας, όπως καφέ με μια φίλη για κουτσομπολιό... Να αποφύγετε συζητήσεις για το γραφείο, τα οικονομικά και το διάβασμα των παιδιών.

-Αναθέστε στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας πράγματα που πρέπει να κάνουν σε καθημερινή βάση, όπως τάισμα των ζώων, πλύσιμο των πιάτων, πέταγμα των σκουπιδιών κ.ά.

-Ασχοληθείτε με τον εαυτό σας ή με κάτι καινούριο, όπως η ζωγραφική ή ο χορός ή με οτιδήποτε επιθυμείτε. Δρα θεραπευτικά.

-Να πίνετε 3 λίτρα νερό την ημέρα. Το σώμα και ο εγκέφαλος λειτουργούν καλύτερα όταν είναι ενυδατωμένα.

-Μην πίνετε πάρα πολλούς καφέδες. Ανεβάζουν την αδρεναλίνη σας και έχετε, έτσι, πολύ στρες.

-Να χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο με μέτρο, ειδικά το βράδυ που πάτε για ύπνο. Τα email σας να τα τσεκάρετε το πρωί και όχι πριν πάτε για ύπνο. Να είναι σβηστά όλα τα φώτα και όλες οι οθόνες όταν κοιμάστε.

-Να κάνετε 20 λεπτά, τουλάχιστον, άσκηση κάθε ημέρα.

-Να κοιμάστε πριν τις 12 η ώρα, τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα για να ξεκουράζεστε επαρκώς.

-Βάλτε λίγο νερό στο κρασί σας και μην νομίζετε ότι μπορείτε να κάνετε τα πάντα και τέλεια. Θα έρθει η στιγμή που τα αποθέματα ενέργειας θα εξαντληθούν και θα καταρρεύσετε.

-Να κάνετε ένα καλό και υγιεινό πρωινό.

-Να διατηρείτε μια θετική στάση για τη ζωή και να είσαστε αισιόδοξες.

-Μην παραμελείτε τον εαυτό σας και τη ζωή σας. Για να είναι καλά οι άλλοι πρέπει πρώτα από όλα να είσαστε καλά εσείς.

-Να βγαίνετε συχνά έξω με την οικογένειά σας για να αποφορτίζεστε από τις δουλειές του σπιτιού. Είναι καλό να σας περιποιούνται οι άλλοι, κάπου κάπου. Όταν μένετε σπίτι για φαγητό ζητήστε από όλους να σας βοηθήσουν. 

-Να είσαστε πάντα όμορφες και περιποιοιμένες. Τα θετικά σχόλια που θα σας κάνουν και η αυτοπεποίθηση που θα έχετε προλαμβάνουν την εξουθένωση και το αίσθημα ανεπάρκειας σε όλους τους τομείς.

-Να πίνετε ροφήματα βοτάνων και να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής που τονώνουν την ενέργεια στις γυναίκες.

-Κουλάρετε. Όλα θα γίνουν. Ηρεμία, ευεργετική αναισθησία και ευεργετικός ζαμανφουτισμός είναι τα κλειδιά για την πρόληψη του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στις γυναίκες.

Άλλωστε ξέρετε κανέναν άντρα που να είναι τέλειος;

Διαβάστε, επίσης,

Μήπως είστε βυθισμένοι;

Πώς να νικήσετε την καθημερινή πλήξη

Βότανα για τόνωση και ενέργεια στις γυναίκες

Οργανώστε τη μέρα σας

Το σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης

Γεντιανή

Τι να κάνετε για να μην νιώθετε υπνηλία

Σύνδρoμo Burn Out

Eπαγγελματική εξουθένωση στο χώρο της υγείας

Ψυχοκοινωνικά προβλήματα στην Ογκολογία

Διαγνωστική εξέταση για την επιλόχειο κατάθλιψη

Ποιο είναι το καλύτερο επάγγελμα;

Διατροφή για την επαγγελματική εξουθένωση

www.emedi.gr

 

 

Τελευταία τροποποίηση στιςΠέμπτη, 05 Ιανουαρίου 2017 09:56
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Να μην πηγαίνετε για ύπνο αν είστε θυμωμένοι
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
επιστροφή στην κορυφή


Σχετικά με το EMEDI

Εφημερεύοντα Φαρμακεία