Πέμπτη, 05 Ιουνίου 2014 10:48

Τι είναι ο γλυκαιμικός δείκτης

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Η σημασία του γλυκαιμικού δείκτη στην ρύθμιση του σωματικού βάρους

 

Γλυκαιμικός δείκτης είναι η μαθηματική έκφραση της υπεργλυκαιμίας που προκύπτει, όταν κάποιες πηγές υδατανθράκων συγκριθούν με την υπεργλυκαιμία που προκαλεί η ίδια ποσότητα υδατανθράκων ψωμιού ή γλυκόζης.

Ο γλυκαιμικός δείκτης είναι δηλαδή ένα διατροφικό εργαλείο που αναπτύχθηκε από τους Otto (1973) & Jenkins (1981), για την βελτίωση των διατροφικών οδηγιών.

Με απλά λόγια ο γλυκαιμικός δείκτης μας δείχνει πόσο γρήγορα ένα τρόφιμο από υδατάνθρακες μετατρέπεται σε γλυκόζη.

Υψηλές τιμές γλυκαιμικού δείκτη έχουν τροφές που προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Η χρήση του γλυκαιμικού δείκτη είναι χρήσιμη σε περιπτώσεις όπου υπάρχει δυσανεξία στη γλυκόζη και παχυσαρκία.

Μεγάλες επιδημιολογικές και πειραματικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη προκαλούν μικρότερο κορεσμό και μεγαλύτερη μεταγευματική πολυφαγία, ενώ οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που προκαλούν μικρότερη και πιο παρατεταμένη αύξηση της γλυκόζης, μειώνουν τις απαιτήσεις σε ινσουλίνη, μειώνουν την μεταγευματική υπερλιπιδαιμία, καθώς και τον κίνδυνο υπογλυκαιμίας.

Επίσης, οι δίαιτες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη οδηγούν σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους, γιατί εκκρίνεται μικρότερη ποσότητα ινσουλίνης και δεν προάγεται η αποθήκευση λίπους στον λιπώδη ιστό κι επίσης, προκαλούν μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού.

Συμβουλές για να μειώσουμε τον γλυκαιμικό δείκτη των γευμάτων

-Χρησιμοποιούμε προϊόντα ολικής αλέσεως

-Προσθέτουμε λεύκωμα

-Δεν παραμαγειρεύουμε τα φαγητά

-Αναμειγνύουμε τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη με τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη π.χ. ρύζι με όσπρια ή λαχανικά

-Προσθέτουμε οξύτητα π.χ. ξύδι ή λεμόνι

Έτσι καθιερώνουμε καλύτερες διατροφικές επιλογές, βελτιώνουμε την υγεία μας και ρυθμίζουμε αποτελεσματικότερα το σωματικό μας βάρος.

by Savvi Diet

Διαβάστε, επίσης,

Πρόληψη του διαβήτη με την διατροφή

Σπόροι chia

Οι αρνητικές συνέπειες της κορτιζόλης

Γλυκαιμικός Δείκτης

Κόλπο για να μειώσετε την αύξηση του σακχάρου μετά το γεύμα

Δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1089 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 06 Ιουνίου 2014 16:57
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Our website is protected by DMC Firewall!