Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014 11:11

Τι να κάνετε αν παθαίνετε κράμπες στα πόδια

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

 Όλα τα κόλπα για να απαλλαγείτε από τις κράμπες στα πόδια

Απαλλαγείτε από τις κράμπες στα πόδια:

-Μετακινηθείτε σε ένα ασφαλές μέρος. Αν πάθετε την κράμπα την ώρα που κολυμπάτε προσπαθήστε να φτάσετε στην ακτή. Αν κολυμπάτε σε βαθιά νερά ζητήστε βοήθεια.

-Τρίψτε την περιοχή που έχει κράμπα. Ασκήστε ελαφρά πίεση, αλλά τρίψτε γρήγορα. Αυτό θα ζεστάνει την περιοχή και θα αυξήσει την κυκλοφορία. Η κακή κυκλοφορία του αίματος είναι συχνή αιτία για τις κράμπες στα πόδια, ειδικά σε σωματική δραστηριότητα. Όταν οι κολυμβητές βρεθούν σε ψυχρό ρεύμα του νερού, περιορίζεται η ροή του αίματος σε μία ή περισσότερες περιοχές του σώματος και προκαλούνται κράμπες.

-Τεντώστε τους μυς των ποδιών σας αμέσως.

  • Προσπαθήστε να διατηρήσετε τη διάταση των μυών για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα. Εάν έχετε κράμπα στο πόδι και είσαστε όρθιοι, ανεβείτε σε ένα τοίχο ή στύλο. Τοποθετήστε τα πόδια σας στον τοίχο, με τη φτέρνα. Γείρετε το σώμα σας στον τοίχο, διατηρώντας παράλληλα ευθύ το πόδι σας.
  • Εάν είσαστε ξαπλωμένοι στο έδαφος, λυγίστε και τα δύο γόνατα και τοποθετήστε τα πόδια σας στο έδαφος, έτσι ώστε η πλάτη σας είναι επίπεδη. Φέρτε το ένα γόνατο στο στήθος σας. Αγκαλιάστε το κοντά στο στήθος σας.
  • Εάν έχετε κράμπα στον τετρακέφαλο, πηγαίνετε κοντά σε ένα τοίχο ή στύλο. Λυγίστε τα γόνατά σας ελαφρώς.  Πιάσε τον αστράγαλό σας και βεβαιωθείτε ότι οι μηροί σας να είναι μαζί. Τραβήξτε το κάτω πόδι σας αριστερά πάνω και πίσω, ενώ η λεκάνη σας θα βοηθήσει να τεντωθεί ο μηρός.

  • Για δυνατές κράμπες ζητήστε σε κάποιον να σας βοηθήσει για να κάνετε διάταση στους οπίσθιους μηριαίους. Μείνετε στο έδαφος με τα γόνατα λυγισμένα. Σηκώστε το πόδι με την κράμπα. Ζητήστε από το άτομο να το σπρώξει προς το στήθος σας, διατηρώντας μια μικρή κάμψη σε αυτό. Τεντώστε για 10 δευτερόλεπτα και και επαναλάβετε 3 φορές με μεσοδιάστημα 30 δευτερόλεπτων.

-Κάντε ένα ζεστό ντους. Το ζεστό νερό θα αυξήσει την κυκλοφορία, βοηθώντας την κράμπα να περάσει πιο γρήγορα. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε ένα ντους, βρέξτε μια πετσέτα με ζεστό νερό και  χρησιμοποιήσετε μια ζεστή κομπρέσα για 5 λεπτά.

-Σηκωθείτε και περπατήσετε. Ο καθιστικός τρόπος ζωής μπορεί να είναι η αιτία για τις κράμπες σας.


Πρόληψη για να μην παθαίνετε κράμπες

  • Πίνετε περισσότερο νερό. Η αφυδάτωση είναι μία από τις κύριες αιτίες για τις κράμπες των ποδιών. Αυξήστε την πρόσληψη νερού σε 3 λίτρα σε θερμά κλίματα ή κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης. Όταν είστε αφυδατωμένοι, χάνετε μέταλλα, όπως το νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο γρήγορα, που  ελέγχουν την κυκλοφορία των μυών.
  • Αυξήστε τα ανόργανα συστατικά στη διατροφή σας.

-Περιορίστε τις θερμίδες και τις  ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες που μπορεί, επίσης, να οδηγήσουν σε πτώση στο μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο.

-Πάρτε ασβέστιο και μαγνήσιο από τροφές, όπως το γάλα, τα ψάρια, το κρέας, τα αυγά, το γιαούρτι, τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά και τα φρούτα. Το μαγνήσιο ελέγχει την απελευθέρωση του ασβεστίου στους μυς, που ελέγχει τις κράμπες.

-Τρώτε τροφές πλούσιες σε κάλιο, όπως οι μπανάνες, τα ξερά βερίκοκα, τα φασόλια, τα ψάρια, το αβοκάντο, τα μανιτάρια και οι πατάτες.

-Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε αρκετό αλάτι στη διατροφή σας. Αν ιδρώνετε πολύ, μπορεί να χάσετε πάρα πολύ νάτριο, το οποίο προκαλεί κράμπες στους μυς. Πιείτε ένα ισοτονικό αθλητικό ποτό. Οι γιατροί συστήνουν την κατανάλωση αυτών των προϊόντων μόνο όταν είστε ιδρωμένοι ή αθλείστε  για περισσότερο από 90 λεπτά. Διαφορετικά, μπορείτε να αυξήσετε το νάτριό σας με την κατανάλωση ενός γεύματος πλούσιο σε νάτριο.

  • Ξεκινήστε μια προπόνηση δύναμης.

-Οι άνθρωποι που δεν έχουν αρκετή φυσική δραστηριότητα μπορεί να υποφέρουν από κράμπες, επειδή οι μύες δεν είναι προετοιμασμένοι.

-Ξεκινήστε το περπάτημα για 30 λεπτά την ημέρα. Αγοράστε ένα βηματόμετρο και  αυξήσετε καθημερινά τα βήματά σας σε τουλάχιστον 10.000. Αυτό θα ενισχύσει σημαντικά τους μυς των ποδιών.

-Συμβουλευτείτε έναν φυσιοθεραπευτή ή personal trainer για να αρχίσετε μια προπόνηση αντίστασης. Εάν είστε ηλικιωμένοι ή έχετε προβλήματα υγείας, μπορείτε να αυξήσετε τη μυϊκή δύναμη με ασφάλεια κάνοντας σετ  ασκήσεων με λάστιχα.

-Μπορείτε να κάνετε προπόνηση με βάρη αλλά θα επικεντρωθείτε σε ασκήσεις καρδιαγγειακής φυσικής κατάστασης. Η υπερβολική προπόνηση μπορεί να αποδυναμώσει τους μυς. Η προπόνηση δύναμης για 30 λεπτά 3 φορές την εβδομάδα μπορεί να βελτιώσει την φυσική κατάσταση των μυών και να μειώσει τις κράμπες.

-Τεντώστε τα πόδια σας κάθε βράδυ πριν πάτε για ύπνο για τουλάχιστον 5 λεπτά. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες να ξυπνήσετε τη νύχτα, λόγω κράμπας στα πόδια.

Αν οι κράμπες συνεχίζουν κάντε εξετάσεις αίματος για ηλεκτρολύτες, για τη θυρεοειδική λειτουργία και μια ιατρική  κλινική εξέταση. Αναφέρετε τα φάρμακα που παίρνετε στο γιατρό σας. Τα φάρμακα για τη χοληστερόλη και τα αντιόξινα του στομάχου είναι γνωστό ότι αυξάνουν τις κράμπες των ποδιών. Ελέγξτε για προβλήματα σχετικά με το κυκλοφορικό σύστημα. Αποκλείστε σοβαρές αιτίες για κράμπες, όπως η επιληψία, η προεκλαμψία στην εγκυμοσύνη, τα νευρολογικά προβλήματα και οι σοβαρές λοιμώξεις.

  • Πάρτε συμπληρώματα διατροφής για τις κράμπες ποδιών. Όταν προκαλούνται από σωματική άσκηση αποκαλούνται διαλείπουσα χωλότητα.

-Οι νυχτερινές κράμπες  θεραπεύονται με βιταμίνη Ε (200IU την ημέρα και 200IU πριν τον ύπνο) συν βιταμίνη C (500 χλγρ την ημέρα.

-Οι κράμπες που οφείλονται στο σύνδρομο ανήσυχων ποδιών θεραπεύονται με βιταμίνη Ε (400IU ημερησίως).

-Αν οι κράμπες οφείλονται σε έλλειψη ασβεστίου, μαγνησίου λαμβάνονται τα κατάλληλα συμπληρώματα.

Διαβάστε, επίσης,

Χρήσιμες πληροφορίες για τη βιταμίνη C

Οδηγός για την ασφάλεια στις διακοπές

Αλάτι Ιμαλαΐων

Σύνδροµο δυσαπορρόφησης εντέρου

Τι πρέπει να προσέχουν οι διαβητικοί τους καλοκαιρινούς μήνες

Βιταμίνες για τον τρόμο και τα τινάγματα

Το κάλιο είναι πολύτιμο

Μυικές κράμπες

Γιατί η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί κράμπες

To μαγνήσιο και τα οφέλη του

Λευκή μελιά

Αραχνοειδίτιδα

Κόλπα για να κοιμηθείτε εύκολα

Yπασβεστιαιμία

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Mεταβολική αλκάλωση

Ενδείξεις βελονισμού

Ντομάτα

Μπορείτε και μόνοι σας να θεραπευτείτε

Θαλασσινό αλάτι

Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

www.emedi.gr

    

Διαβάστηκε 4640 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014 14:54
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!