Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014 04:45

Το τεχνητό φως επηρεάζει τον ύπνο

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Άλλος ένα λόγος που δεν μπορούμε να κοιμηθούμε

Οι φορητοί υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες που εκπέμπουν τεχνητό φως επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα του ύπνου, προειδοποιούν οι ερευνητές.

Το συγκεκριμένο φως διαταράσσει τον φυσικό ρυθμό του σώματος, επηρεάζει τις χημικές ουσίες στον εγκέφαλο και προκαλεί διέγερση, όπως η καφεΐνη.

Αυτό συμβαίνει, επειδή το τεχνητό φως αναστέλλει την παραγωγή της μελατονίνης, της ορμόνης που συνδέεται με τον ύπνο, ενεργοποιώντας παράλληλα τους νευρώνες που κρατούν τον οργανισμό σε εγρήγορση.

Πώς θα εξουδετερωθούν οι αρνητικές συνέπειες που έχει το τεχνητό φως στον ύπνο;

Για τους ερευνητές αποτελεί βασικό στόχο, δεδομένου ότι έχει διαπιστωθεί πως η έλλειψη ή η κακή ποιότητα ύπνου επηρεάζει τη δημόσια υγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης παθήσεων, όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης και τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ή διαταραχών, όπως η κατάθλιψη και η αδυναμία συγκέντρωσης.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δεν κοιμούνται επαρκώς στη σημερινή κοινωνία. Συνήθως, αναφέρουμε το πρωινό ξύπνημα για τη δουλειά ή το σχολείο και την πλούσια κατανάλωση καφεΐνης. Ωστόσο, λίγοι συμπεριλαμβάνουν σε αυτούς τους λόγους και το τεχνητό φως, το οποίο επηρεάζει τους καρδιακούς ρυθμούς πιο έντονα από οποιοδήποτε άλλο λόγο.

Σύμφωνα με μελέτη, το 30% όλων των εργαζομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 44% των ανθρώπων που εργάζονται τη νύχτα αναφέρουν ότι κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες κάθε βράδυ. Αντίθετα, πενήντα χρόνια πριν, λιγότερο από το 3% του ενήλικου πληθυσμού των ΗΠΑ κοιμόταν τόσο λίγες ώρες. Έλλειψη ύπνου διαπιστώθηκε και στα παιδιά, που σήμερα κοιμούνται κατά μέσο όρο μιάμιση ώρα λιγότερο σε σχέση με έναν αιώνα πριν.

Κλείστε τους υπολογιστές σας, τα κινητά σας και τα i-pad και κοιμηθείτε.

Ο ύπνος κάνει καλό στην υγεία!

Διαβάστε, επίσης,

Τρόφιμα για να κοιμάστε καλά

H αϋπνία σχετίζεται με τον καρκίνο

Πώς η διατροφή μας επηρεάζει τα όνειρά μας

Συμβουλές για να παίρνετε τον καλύτερο ύπνο

Τι να κάνετε για να μην νιώθετε υπνηλία

Σας ενοχλεί το φως όταν κοιμάστε;

Το καλύτερο ρόφημα για την αϋπνία

Γιατί ανοιγοκλείνουμε τα βλέφαρα

Ο απαραίτητος ύπνος

Τα πολλά ξενύχτια οδηγούν σε κατάθλιψη

Μήπως σας λείπει ύπνος;

Το απόλυτο κόλπο για να κοιμηθείτε

Μελατονίνη

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 896 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014 05:30
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.